sâmbătă, 29 octombrie 2016

Si noi multumim ca nu ne calcati!

Sunt racit cobza.
Si ca orice barbat puternic, serios si curajos cum sunt imi place sa ma plang :)
Cu tot cu raceala zilele astea iar am facut lucruri inedite.

2 FEMEI PLINUTE NOAPTEA 
Vedeti poza asta?

E facuta noaptea pe la 1 acum cateva zile.
Liniile din zona Romana sunt trasate noi. Stiu ca e greu sa observi linii noi cand e trafic, ai chestii pe cap, esti grabit. Dar eu nu eram grabit... si am prins un rosu la semafor.
Erau 2 doamne acolo care trasau atent liniile.
Ambele erau rotofeie, infofolite si cu fetele cam triste. M-am uitat la ele si s-au uitat la mine.
Le-am zis ca au facut o treaba buna, liniile au iesit foarte bine si ca le multumesc.

Imi era frica ca o sa se simta inferioare - adica eu din masina, de la caldura - sa le zic ca au facut o treaba buna. Chiar ma temeam si fara sa ma gandesc am zis asta.

Insa fetzele ele s-au inseninat, au zambit, s-au bucurat, s-au mirat si pe fetele lor rotofeie infofolite au aparut 2 zambete mari.

Si pentru ca un barbat foarte atragator si curajos le facea un compliment s-au pierdut si mi-au zis: "Si noi multumim ca nu ne calcati". Adica nu liniile  - ci pe ele. Tare haios.

(Mi-a fost rusine sa fac o poza cu ele de teama ca se vor simti ca maimuta din "poza cu maimuta", dar apoi mi-a parut rau si am zis ca data viitoare fac asta)

ALTE 2 FEMEI ZIUA 
Azi am iesit din scara sa imi cumpar medicamente. avand o punga de gunoi in mana. Alte 2 femei maturatoare aveau cosuri de gunoi ambulante asa ca am aruncat punga la una din ele. Apoi mi-am dat seama ca imi e sete si m-am gandit ca poate le e sete si lor.
(poza de pe net, ca mi-a fost rusine sa fac eu una)
M-am gandit ca o sa refuze si o sa li se para ciudat... dar mi-am dat seama instanc ca gandesc prea mult...
Le-am dat cate o sticla de apa.

Am vorbit mai mult cu ele dupa ce am cerut permisiunea sa le insotesc. Una din ele e singura si are 5 copii. Cealalta e la al treilea sot si nu are copii. (Primul sot a inselat-o, al doilea a murit... iar acum e cu tipul asta). Una era mai vesela si mai plinuta, cealalta cu 5 copii era mai slabuta.
Fac jobul asta de 4 ani si s-au plans ca primaria nu le da suficent de multi saci de gunoi. Unii oameni se plang ca nu strang gunoaiele dupa ei imediat.
Vara matura gunoaie si frunze iar iarna dau zapada si sparg gheata. De 4 ani! Lucreaza o zi da, una ba! Si lucreaza de la 7 AM pana la la 7 PM.
Pana la job fac 3 ore dus - intors pentru ca nu sunt din Bucuresti.

Le-am multumit ca matura pe strada, ca fac o treaba buna. Si chiar in discutie cu mine se aplecau dupa pachete de tigari, pungi, sticle de plastic pe sub masini. S-au mirat si ele, au zambit. Dar si de data asta m-am rusinat sa fac un selfie ca poate se vor simti prost.
DATA VIITOARE CHIAR FAC POZA, ca sunt prea las!

CONCLUZIE
1. Sunt foarte multi oameni care fac joburi pe care nu le vedem. Si tocmai joburilor oarecum invizibile si "ingrate" e bine sa le faci cate un compliment. Crede-ma: nu sunt foarte multi oameni care fac asta.
Poate tu mai ai colegi pe la munca care iti spun ca iti sta bine cu nu stiu ce camasa. Dar ele nu au.

Se pare ca oamenii nu se simt insultati, sau inferiori cand le faci un compliment. Se pare ca se bucura.
Si se mira.

2. Cred ca in cultura noastra romaneasca nu prea spunem multumesc sau "faci o treaba buna". Avem impresia ca daca nu zicem nimic asta inseamna ca e un fel de compliment.
Nu-s eu mare expert si nu vreau sa te invat cum sa iti traiesti viata, insa cred ca daca am zice multumesc mai des unor oameni care chiar au nevoie sa auda asta... lucrurile ar merge mai bine.
Si beneficiul  - am observat eu - este si pentru tine.


PS. Nu am scris asta ca sa ma laud, ci sa sa incurajez si pe altii sa faca la fel. Sper ca te-a inspirat ce ai citit si poate te gandesti si tu "da mai... ia sa fac si eu ceva de genu asta".
M-as bucura.
Spor in toate!

Un comentariu:

Anonim spunea...

spune-ti sufletul cu totul, da cu totul: parintele Marcel, manastirea Oasa. (te rog nu publica)

Flag counter?

free counters

Stat