sâmbătă, 13 mai 2017

Vulturul nu se uita la musca

Eram obosit, era noapte. 
Mai aveam fix o intersectie pana acasa si incercam sa tin ochi deschisi cand conduceam. Masina din fata mea s-a oprit, alte masini de pe contrasens ocoleau un om.

M-am enervat! Ce debil incurca traficul noaptea!!!?
Ei bine era un mosulet cu un baston alb de nevazator, dar totusi parea ca vede. Parea ca incearca sa traverseze strada, dar parca nu incearca.

Am oprit, am pus masina pe avarii FIX in intersectii, am lasat usa deschisa.

Nu mi-a venit sa cred strategia tipului - s-a gandit ca a pierdut ultimul tramvai, si ca daca sta in mijlocul drumului si face miscari bruste cineva o sa se indure de el si o sa il duca pana nu stiu unde.
Eram ingrozit de strategia asta sinucigasa asa ca i-am zis sa intre in masina. In timp ce intra in masina zicea sus si tare ca nu e boschetar, ca nu a facut pe el, nu pute :) Nu am verificat, doar am vrut sa il scot din intersectia aceea cat mai repede.

Vulturul si musca
Eram obosit, era noapte si mai aveam fix o intersectie pana acasa, dar mi-am luat timp sa il duc pe omul asta pana acasa la el.
Un batran cu handicap de gradul 1 locomotor, auditiv, vizual.
Mi-a spus pe un ton foarte academic in limba latina "AQUILA NON CAPIT MUSCAS", adica "vulturul nu se uita la muste" https://dictionarexpresii.wordpress.com/2010/04/11/aquila-non-capit-muscas/ , apoi a continuat zambind la mine "... dar dumneata te-ai indurat de mine"

"Asta pentru ca eu nu sunt vultur" i-am spus eu. Eram complet pe dinafara si nu intelesesem noima expresiei in latina. Probabil omul acela  a vazut ca are de-a face un un "needucat" (ca sa nu zic prost) a recurs la dialoguri mai ok pentru mintea mea.
Imi amintesc doar ca mi-a spus ca cea mai importanta calitate a unei femei este sa fie sensibila, ca mie asta imi trebuie :) Eram asa de obosit...

Concluzia mea
In trecut cand am incercat sa ajut pe cineva sau am investigat o poveste am fost acuzat ca sunt prost si mandru ca sunt mai bun decat altii care nu ajuta. Si ca ar trebui sa imi vad de treaba mea si sa nu ajut, sa ajute altii...

Am analizat apoi ce s-a intamplat. M-am bucurat ca am ajutat pe cineva, dar si ca am primit cuvinte bune, de apreciere. de la cineva necunoscut care nici mcar nu m-a vazut efectiv. Doar asa- din gesturi. O chestie din asta te smereste, sa vezi bucuria pe fata unui om care nu poate sa iti ofere nimic si totusi iti spune lucruri bune. Normal ca te bucuri.

Dar mai profund de atat nu m-am simtit special ca m-am oprit EU sa il ajut, sau ca M-am oferit sa il duc acasa, sau ca Aluat numarul lui de telefon sa il mai sun din cand in cand.

Am facut-o direct, fara sa ma gandesc. Parca eram de la ceva trupe speciale de salavare a mosuletilor vagabonzi. Un necunoscut la nevoie a devenit atunci prioritatea mea numarul unu. Mi-a pasat, mi-a fost mila, m-a sensibilizat enorm.
Au trecut zeci de masini pe langa el, zeci de claxoane, dar doar unul s-a oprit. Omul mi-a vorbit de parca ma cunostea, stia ca o sa fiu eu.
Am cautat sa ma pun in locul lui gandindu-ma oare ce si-ar dori el? Mi-a pasat si am actionat!

Adesea ne credem buni si morali si mari nobili distinsi. Dar poate in realitate suntem niste vulturi pradatori care isi vad fix interesul lor vazandu-si reci si nepasatori de treburile lor si facand doar ce ii face fericiti. Suna transant. Si cred ca oamenii astia nu sunt prosti. Rai si ingamfati da, dar prosti nu!

Cred ca nu este o prostie si nici o mandrie sa iti pese de altii si sa faci ceva pentru oameni care nu au cum sa iti rasplateasca. Dar este asa ceva rar incat nu mai are ce cauta in normele sociale. Zicem "altii sa doneze, altii sa ajute, alotra sa le pese".

Poti oare alege intre prostie si bunatate? Si ce ai alege tu intre astea doua?
Imi aduc aminte de un proverb vechi care spune "Ceea ce face farmecul unui om este bunatatea lui". Nu istetimea sau ratiunea, sau mai stiu eu ce.

Acum chiar concluzie :)
Am scris asta din trei motive:
1. Daca esti un om care iti pasa de altii si te simti singur si prost - ei bine nu esti ... singur :)
Poate o sa intalnesti un om azi, maine, unu care e mai sarac, diferit, mai jos ca tine. Nu-l ocoli - fa ceva pentru el ce sa te implice si pe tine.

2. Am vrut sa admit in scris ca daca sa iti pese de altii (nu doar la nivel declarativ, ci si practic) inseamna sa fii prost - ei bine sunt prost.

3. Am facut o poza cu numarul lui de telefon. Ocazionalele mele "ajutorari" nu au o mare finalitate. E un fel de esec.
Reusesc sa incep ceva, dar apoi nu finalizez  nu finalizez lucrurile  - dar poate sunt alti oameni diferit de mine - care nu incep, dar sunt mai consecventi si perseverenti ca mine. Poate il cautati, poate vorbiti cu el, poate ma trageti dupa voi sa vin si eu cu voi

PS. Fixul in aude mai bine 0213304336- Flaviu

Niciun comentariu:

Flag counter?

free counters

Stat