luni, 26 mai 2008

Fericirea 1968


"All men seek happinies. This is without exception. Whatever different means they employ, they all tend to this end. The couse of some going to war, and of others avoiding it, is the same desire in both , attended with different views. This is the motive of every action of every man, even of those who hang themselves." Blaise Pascal 1968
Am primit un CD pe care scrie "Quest for Joy" si il ascult acum.
John Piper vorbeste despre bucurie si despre fericire. Inca nu am ascultat tot cd-ul, dar pare ca omu are ceva de spus.
Chiar vorbind de fericire - se pare ca tot ce facem azi facem doar pentru acest lucru - sa fim fericiti. De ce?
Muncesc - ca sa am ... chestii materiale si ==> sa fiu fericit
Muncesc - ca sa am o functie, autoritate, putere, oamenii sa se uite frumos la mine ==> ca sa fiu fericit
Am tot felul de activitati... le fac doar cu un scop: sa fiu fericit.
Nu, suferinta nu ne place.
Citeam aseara din Romani 8: 17 : "Şi, dacă sîntem copii, sîntem şi moştenitori: moştenitori ai lui Dumnezeu, şi împreună moştenitori cu Hristos, dacă suferim cu adevărat împreună cu El, ca să fim şi proslăviţi împreună cu El." - asta ziceam si aseara intr-o discutie... " 'da mie nu imi place sa sufar".
Ce parere aveti? Suferinta este buna sau nu? Va place?
Credeti ca este un lucru rau/bun sa vrei sa fii fericit?
D

8 comentarii:

Anonim spunea...

un articol fain pe tema asta:
http://www.romanialibera.com/articole/articol.php?step=articol&id=845#

Anonim spunea...

Ca sa incep cu inceputul:
"Muncesc - ca sa am ... chestii materiale si ==> sa fiu fericit".
Parerea mea: muncesc ca sa am chestii materiale sau nu stau in strada, si sa pot da si altora care au nevoie --> sunt fericita (pentru ca fac ce trebuie)
sau muncesc ca sa am bani ca sa imi pot permite sa merg intr-un loc frumos creat de Dumnezeu --> sunt fericita si El merita slava
"Am tot felul de activitati... le fac doar cu un scop: sa fiu fericit" - DEPINDE! Fac o gramada de activitati fara scopul asta, dar da, rezultatul de multe ori este "fericirea". Poate mergi sa ajuti un prieten care are nevoie de ajutor, si nu o faci ca sa fii fericit, ci ca sa faci acea persoana fericita... dar iarasi, rezultatul este acelasi: esti fericit, te bucuri pentru prietenul tau.
Acum, depinde cum vezi viata. Au fost oamenii care si-au daruit toata viata lor ca sa ii ajute pe altii si au fost foarte fericiti!
Raspunsul la intrebarea "Credeti ca este un lucru rau/bun sa vrei sa fii fericit?" este: DEPINDE!
Daca fericirea inseamna sa calci peste altii ca sa ajungi manager, sau sa muncesti 18 ore pe zi ca sa fii bine vazut si sa nu iti pese ca acasa poate te asteapta familia... atunci ESTE UN LUCRU RAU!
Ma opresc, se pare ca am prea multe de spus in seara asta:)
R.S.

Anonim spunea...

Am să-l citez pe John Piper , pentru că ceea ce a spus mi se pare foarte interesant. El spunea că "a căuta să-L slăvesti pe Dumnezeu, înseamnă de fapt, a-ţi căuta propria bucurie a vieţii."
Biblia spune: "Nu ştiţi [...] că nu sunteţi ai voştri? Căci aţi fost cumpăraţi cu un preţ. Proslăviţi dar pe Dumnezeu în trupul şi în duhul vostru, care sunt ale lui Dumnezeu." (1 Corinteni 6: 19-20)

Anonim spunea...

Raspunsul meu la intrebarea : Credeti ca este un lucru rau/bun sa vrei sa fii fericit? este o intrebare: ce inseamna pentru tine fericirea?
Si sper sa fii de acord cu mine , ca fericirea nu o gasesti decat in Domnul. Orice ai incerca, nimic nu-ti poate aduce fericirea, deoarece gandul lui Dumnezeu este sa-si arate gloria Sa si desfatarea inimii noastre sa fie in El.

Cred ca aceasta dorinta, de a fi fericit, nu este una rea. Cred ca Domnul a pus-o in noi. Este rau sau bun modul prin care iti implinesti aceasta dorinta. (spun rau in cazul celor care nu tin cont de cei din jurul lor , pentru a-si implini fericirea, daca pot fi fericiti... eu cred ca se inseala).

Daca ma insel va rog sa ma corectati.

Dan Babu spunea...

Isa 55:1 „Voi toţi cei însetaţi, veniţi la ape, chiar şi cel ce n'are bani! Veniţi şi cumpăraţi bucate, veniţi şi cumpăraţi vin şi lapte, fără bani şi fără plată!
Isa 55:2 De ce cîntăriţi argint pentru un lucru care nu hrăneşte? De ce vă daţi cîştigul muncii pentru ceva care nu satură? Ascultaţi-Mă dar, şi veţi mînca ce este bun, şi sufletul vostru se va desfăta cu bucate gustoase.
Isa 55:3 Luaţi aminte, şi veniţi la Mine, ascultaţi, şi sufletul vostru va trăi: căci Eu voi încheia cu voi un legămînt vecinic, ca să întăresc îndurările Mele faţă de David.

Anonim spunea...

Referitor la fericire am sa-l citez din nou pe John Piper, cu aceeasi idee, dar sub o alta forma care a capatat mai mult sens pentru mine. "De aceea, hotararea de a mari la maximum fericirea in Dumnezeu inseamna acelasi lucru cu hotararea de a-L arata pe El mai glorios decat orice alta sursa de fericire." Am vazut de curand un astfel de om, care traieste ceea ce spune. Este foarte pasionat de Domnul, si felul in care vorbeste te face sa-ti doresti sa descoperi si tu in Cuvantul Lui asemenea comori si sa-L cunosti mai mult pe Domnul. Exact cum spune si John , il face pe Domnul mai glorios, mai minunat decat orice altceva.

Imi cer scuze daca l-am citat prea mult pe John Piper, dar in prezent citesc una dintre cartile lui ("Nu-ti irosi viata") si vorbeste foarte mult despre fericirea in Domnul si scopul nostru in viata, care sunt unul si acelasi lucru.

getbordea spunea...

Cu suferinţa mea e cum e, cu a celor dragi mă împac mai greu.

Dan Babu spunea...

Cu suferinta celor dragi nu stiu cum e, de aceea a mea e mai nasoala.
Pana la urma te macina, te transforma, sangerezi si mori.

Flag counter?

free counters

Stat