luni, 5 ianuarie 2009

Israel vs. Hamas

War?
http://www.cnn.com/
http://english.aljazeera.net/
http://www.gettyimages.com/
http://www.boston.com/bigpicture/2008/12/israel_and_gaza.html
http://wikipedia.org/ - search - "Israel", "Palestine"
http://www.hotnews.ro/stiri-international-5308774-video-israelul-fost-lovit-joi-dimineata-rachete-lansate-din-liban-guvernul-libanez-declansat-ancheta.htm

www.israelipalestinian.procon.org - bun

Hamas?
http://www.cfr.org/publication/8968/


E nasol cand ajungi la razboi. Azi am citit o bucata buna din zi despre Palestina si Israel, despre conflict si despre razboi. Vad ca multe state condamna Israelul pentru ca a lansat o ofensiva impotriva Hamas. Ei (Israel) au impartit chiar fluturasi pe strada din elicopter spunand populatiei sa plece din zona.
In ciuda invaziei, in ciuda faptului ca palestinienilor le mor oameni ei tot trag rachete (cam 50 pe zi) in partea de sud a Israelului. Desigur ca este posibil ca in spatele acestui mini-razboi sa fie alte state implicate.


Chiar asa - tu ce ai face daca ai fi Israel - sau daca ai fi oricare alt stat atacat cu rachete.
1. Nu faci nimic.
2. Tragi si tu rachete la intamplare.
3. Incepi o ofensiva de proportii impotriva atacatorilor.

Poate ca si eu as incerca sa imi apar tara...

Dan





7 comentarii:

Anonim spunea...

Eu astept timpul in care datorita lui Isus,Printul pacii,oamenii sa-si faca din sabiile lor fiare de plug...Sunt pacifista ,si cand vad poze cu copiii morti sau mutilati in razboi nu pot decat sa ma gandesc la spaima din sufletele lor ...Sunt constienta si de faptul ca ,daca esti pacifist pana la capat poti sa dai cale de desfasurare raului sau haosului...Ma mai gandesc la ce spunea Augustin : "faptul ca iubesti o persoana inseamna sa folosesti violenta impotriva agresorului",adica sa folosesti violenta cand o persoana draga e amenintata de o forta omoratoare.Bat campii?

Dan Babu spunea...

Salut.
eu... nu sunt foarte pacifist pana la capat, as putea spune. Ba chiar pacifismul meu se pierde undeva pe la inceput :), cand intra in cadru obiectivismul si dreptatea.
Nu sunt nici de acord cu violenta - nu am fost pus niciodata in situatia de a deveni foarte violent pentru a apara alti oameni, dreptatea...
Daca o "forta omoratoare" m-ar ameninta pe mine cred ca nu as face mare lucru, poate sa fug. Dar daca mi-ar amenita familia probabil m-as apara, incluziv cu un atac.
Nu bati campii.
d

Anonim spunea...

Dan, finally, chiar ma intrebam de ce se cheama blogul Discussion… doar tu scrii la cateva saptamani o data, si mereu despre altceva… Oricum, e blogul tau, poti scrie cat de des sau de rar ai timp dar nu imi pare ca incurajeaza prea tare discutiile. Si e pacat fiindca abordezi teme interesante, desi punctul tau de vedere este de multe ori intr-o extrema :) Nu prea exista cale de mijloc la tine, nu? Iar lumea e plina de nuante de gri si mult prea rar lucrurile sunt alb sau negru pur...
Eu imi imaginez ca daca as ajunge vreodata sa iau parte la vreun razboi (tare sper sa nu se intample) n-as vrea sa lupt, mai degraba as ajuta ranitii, daca as putea. Nu imi e prea clar ce spune Biblia despre self defence. Pana unde am voie sa merg? Intr-o oarecum alta ordine de idei, oare crestinii asupriti au voie sa se ridice impotriva asupritorului sau sa raspunda prin aceleasi mijloace? Cum stii cand Dumnezeu vrea sa lupte El pentru tine si cand vrea ca tu sa lupti?
Apoi, cu Israel si Palestina, vazand „buba” zgandarita din nou, am cautat si eu pe Internet, fiindca adevarul e ca nu cunosteam prea multe detalii si ma gandeam uite-i pe palestinienii astia teroristi cum ataca ei Israelul si cat rau fac. Iar in cautarile mele am dat, printre altele, peste site-ul www.israelipalestinian.procon.org. Am citit putin, nu pot spune ca am aprofundat istoria conflictului, dar prima impresie a fost ca (daca vrem sa fim intr-adevar obiectivi, fara a lua in considerare ce scrie in Biblie despre primirea tarii de catre Israel) poate nici unii nu au dreptate. Iar Israel este intr-o oarecare masura in pozitia in care ar fi fost Ungaria daca la sfarsitul primului razboi mondial ar fi capatat si Transilvania. Cum crezi ca s-ar fi simtit romanii din restul Romaniei de atunci si pana acum? Insa, cred ca ambele popoare au dreptul la o tara pe care sa o numeasca a lor si sper ca Dumnezeu sa dea liderilor lor intelepciunea de a ajunge la un compromis satisfacator pentru ambele tari, iar solutia sa fie totodata acceptata de fiecare om in parte.
Weekend placut!
P.S. Fie ca noul an sa iti aduca pace din pacea Lui, intelepciune din intelepciunea Lui si abilitatea de a vedea lucrurile in lumina Lui. Si fie ca anul acesta sa poti pasi in mijlocul unui camp pentru a te lasa invaluit in bucurie la vederea maiestriei cu care iti conduce El viata.
P.S. 2. Iarta-ma ca iti umplu trei ecrane cu idei ce poate tu le vezi nereusite, insa cum am spus mai sus – multe nuante de gri :-) Daca voi mai scrie ceva, voi incerca sa fie mai scurt.

Dan Babu spunea...

Salut altdan
Sincer sa fiu ma bucur ca ai scris si ma intrebam daca o sa mai scrii.

Ai dreptate cu titlul blogului. Blogul asta era chiar un grup fizic de discutii pe diverse teme - insa nu am mai avut timp (noi) si s-a transformat in blog. Scriu doar eu, dar m-as bucura sa mai scrie si altcineva. Scriu si eu cum pot - mai rar, mai des...si recunosc ca adesea parerea mea e mai aproape de extreme decat de centru.

Nu stiu ce as face daca tara mi-ar fi fost asuprita de cineva. Poate ca m-as fi rasculat sau poate ca as fi fost mai intelept decat as crede acum.

Mai as avea ceva de scris, dar si ceva treaba. Voi reveni cu un comentariu.

P.S. Ma bucur de discutie, nu am de ce sa te iert, si cred ca ideile tale sunt reusite.
Multumesc

Anonim spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=RpjHSiQLPmA&feature=related
Ce parere ai?

Dan Babu spunea...

@ anonim
Nu pot accesa linkul.:(
Dan

Dan Babu spunea...

Salut!
Am accesat linkul!!! De la birou youtube e banat iar acasa am renuntat la net, pentru ca imi ocupa prea mult timp. Intr-un fel e greu, in altul e mult mai bine...

Foarte fain filmuletul, te tine cu sufletul la gura.

Concluzia, pe care o vad din film este ca trebuie sa fim "united" impotriva unui rau mai mare, care ne afecteaza pe toti - rasismul - de exemplu, si ca luptand impotriva acestui "rau" comun vom deveni apropiati, sau cel putin vom uita problemele dintre noi. Vom "fugi" in aceasi directie, vom face schimb de rucsaci, vom cobora pe peroane diferite si ne vom vedea de ale noastre.

Singura problema cu concluzia asta este ca in viata reala se poate intampla doar in metrou, mai putin pe campul de lupta.

Cred ca ar fi bine sa fie pace, in loc de razboi si dragoste in loc de ura.

Predica de pe munte
Mat 5:3 Ferice de cei săraci în duh, căci a lor este Împărăţia cerurilor!
Mat 5:4 Ferice de ceice plîng, căci ei vor fi mîngîiaţi!
Mat 5:5 Ferice de cei blînzi, căci ei vor moşteni pămîntul!
Mat 5:6 Ferice de cei flămînzi şi însetaţi după neprihănire, căci ei vor fi săturaţi!
Mat 5:7 Ferice de cei milostivi, căci ei vor avea parte de milă!
Mat 5:8 Ferice de cei cu inima curată, căci ei vor vedea pe Dumnezeu!
Mat 5:9 Ferice de cei împăciuitori, căci ei vor fi chemaţi fii ai lui Dumnezeu!
Mat 5:10 Ferice de cei prigoniţi din pricina neprihănirii, căci a lor este Împărăţia cerurilor!
Mat 5:11 Ferice va fi de voi cînd, din pricina Mea, oamenii vă vor ocărî, vă vor prigoni, şi vor spune tot felul de lucruri rele şi neadevărate împotriva voastră!

Dan

Flag counter?

free counters

Stat