vineri, 23 ianuarie 2009

Casatoria


Un subiect despre care nu am scris niciodata, dar care imi sta in gand.
Ascult de cateva zile predici despre diferente dintre barbati si femei, casatorie, barbatie si feminitate, dragoste- si este pur si simplu incredibil de aud - anume suntem foarte diferiti.



RESURSE
Sunt doua tipuri de "mesaje" pe care le ascult:
1. Paul Washer:
http://nazireat4him.blogspot.com/
http://www.sermonaudio.com/sermoninfo.asp?SID=12007214812
Sunt chestii mai spirituale si - cred eu - exterm de importante.

2. Un alt tip de, care vine la Sala Dales si merge cu cei de acolo in tabara pentru cupluri.
http://www.bunavestire.ro/a/index.php?option=com_rokdownloads&view=folder&Itemid=14
Sunt chestii mai practice, dar importante.

Ce inseamna sa fii barbat? Ce inseamna sa fii femeie? Ce e aia dragoste? - si ma refer la ce inseamna cu adevarat, nu la ce a ajuns sa fie.

GENEZA
Citeam intr-o dimineata din Geneza 2 - cu nerabdare sa aflu daca Dumnezeu i-a dat lui Adam intai o lucrare, apoi "un ajutor potrivit". Am vazut ca i-a dat o lucrare intai - mi se pare foarte logic - iar apoi a zis ca "nu este bine ca omul sa fie singur".
Citeam lucrurile acestea pentru ca uitandu-ma in jurul meu nu prea inteleg finalitatea casatoriei.
Cred ca atunci cand Dumnezeu spune despre om ca nu este bine sa fie singur - se refera la contextul, in care omul era atunci - lucrator sef in gradina Eden - si nu la faptul ca sta si e mai bine sa stea in doi decat in unul. Este logic - in afara de un scaun, de ce ajutor potrivit ai tu nevoie ca sa stai?

DRAGOSTEA
Scriu despre dragoste :)). Nu stiu mare lucru - ce mai citesc si eu prin Biblie si din relatiile imperfecte, pe care le am.
Am auzit ca dragostea este o actiune, nu un sentiment. Sa ma fac bine inteles: cred ca sentimentele sunt bune si frumoase, si exista sentimente de implinire, fericire, bucurie, placere, entuziasm, indragosteala, insa dragostea adevarata este o actiune, o decizie de a ramane devotat.

Ca sa exemplific
'Dumnezeu asa de mult a iubit lumea incat a simtit fluturasi in burta'
NUUUUU "...incat a dat pe singurul Lui fiu..." - Ioan 3,16

Auzeam ca X i-a dat papucii lui Y "ca nu il mai iubeste" - adica ca s-a plictisit de Y, sau ca fata lui Y este prea comuna, nu mai are acea "noutate", iar sentimentul de indragosteala s-a evaporat.
In plus au intervenit unele obiceiuri ale lui Y, care nu ii plac lui X, cum ar fi: vorbeste la telefon prea tare, isi cumpara la fiecare saptamana o pereche de pantofi si nu stie sa parcheze masina...
Asta nu cred ca e dragoste.

Tot in mesajul de la dales zicea omul asta ca in America (US) rata divorturilor este de 50% - aici, ca si la noi, oamenii intai se intalnesc, se "iubesc", apoi se casatoresc.
In India cica rata divorturilor este de 1 la 1000, adica 0.1%, adica mult mai mica.
Un indian zicea - "voi occidentalii nu stiti sa iubiti - la voi dragostea este inainte de casatorie, la noi este dupa".

P.S Au mai ramas 3 zile si au votat 6 oameni. Poate chiar iese ceva :).
Dan

13 comentarii:

Anonim spunea...

Foarte dragut, Dan. Ai inceput sa te gandesti la casatorie :-) Si eu m-am hotarat intr-un sfarsit ca vreau sa ma casatoresc. Hotarat in sensul ca nu voi dispera totusi daca nu se va intampla. Dar sper totusi sa se intample :-)
Tough subject, cel despre care scrii. Altfel nu ar mai fi atatea mii de carti si reviste pline care mai de care cu sfaturi despre cum sa faci o alegere potrivita, ce sa cauti la celalalt, cum sa descoperi daca este intr-un fel sau altul etc. etc. Dragostea si fericirea sunt cele doua stari despre care se scrie probabil cel mai mult. Poate fiindca nu exista o reteta sigura pentru a le declansa, nici pentru a le asigura perpetuarea si toti isi dau cu presupusul despre ce functioneaza cel mai bine. Eu cred ca sunt tot atatea retete cati oameni. Ideal ar fi daca ar exista atatea retete cat jumatate din populatia globului, astfel fiecare ar avea sansa sa gaseasca jumatatea perfecta :-) Fiindca eu cred ca toti cei care sunt sortiti sa se casatoreasca, au o jumatate bine aleasa de Dumnezeu, iar aceasta nu este lasata la intamplare. Tocmai pentru ca El ne cunoaste mult mai bine decat ne cunoastem noi insine si stie exact de ce avem fiecare nevoie. Doar ca oamenii nu ii urmeaza intotdeauna planul, therefore, rata divorturilor mentionata de tine.
Intr-adevar nu trebuie sa te lasi in voia indragostelii si sa alegi la intamplare. Dar totusi, este frumos sa te indragostesti. Si daca se mai nimereste sa fie si de un suflet frumos, atunci este nemaipomenit. Daca nu, ar fi bine sa fii suficient de puternic pentru a pune punct si a o lua de la capat.
Rolul sotilor (nu doar al sotiilor :-)) nu se poate rezuma la a-l ajuta pe celalalt SA FACA ceva. Rolul lor este mai degraba sa il ajute pe celalalt SA FIE cumva anume, adica his / her best self. Cred ca persoana pe care o alegi trebuie sa fie urmatorul cel mai bun lucru din viata ta dupa Dumnezeu, cea care te ridica pentru a ajunge acolo unde singur nu ai reusi, cea care scoate la iveala tot ce ai mai bun in tine, iar nu ce ai mai rau, cea alaturi de care te simti confortabil sa fii tu insuti, cea care te sustine si este de partea ta in fiecare batalie pe care o porti, indiferent de sansele de reusita pe care le intrevede, cea care iti sterge lacrimile si iti spune ca totul va fi bine si tu o crezi, cea care rade la glumele tale, cea care isi da seama de starea pe care o ai dupa cum respiri, cea care iti poate incetini sau intensifica bataile inimii cu o privire sau cu o strangere de mana, cea pentru care insemni tot atat de mult cat inseamna ea pentru tine si tu stii asta.
Asa ca succes, Dan, si fie ca Dumnezeu sa va conduca pasii unul catre celalalt :-)

Dan Babu spunea...

Salut altdan
Ma intreba cineva pe net: "te insori"?
Este un subiect cam tough, chiar ma gandeam daca e bine sa scriu sau nu, si cred ca e bine ca am scris.
E important sa te pregatesti - ma ales ca barbat- pentru asta.

Dan

Anonim spunea...

imi place ce`a zis "altdan": ajutorul potrivit ca SA FII cineva. si Dan, sunt de aceeasi parere cu ce`ai zis tu..ca dragostea e mai mult decat un semntiment. i`m convinced that love is also an act of will.
in schimb e ciudata partea cu indragosteala. si cum poti trece apoi de la o relatie cu persoana gresita la o alta relatie. and that kinda` stuff.
mie ce mi se pare ciudat e relatia dintre ratiune si sentimente. unii spun ca sunt complementare, dar eu nu`nteleg. ;)):-"

Anonim spunea...

"Ce ai face daca nu ti-ar fi frica?Stia ca uneori putina frica poate fi buna.Cand ti-e frica ,lucrurile merg din ce in ce mai rau si daca nu faci nimic,tocmai frica e cea care te imboldeste la actiune.Dar ea nu e buna atunci cand esti prea speriat pentru ca din aceasta cauza,nu mai poti face nimic.
Privi in dreapta sa,spre acea parte a labirintului unde nu mai fusese niciodata,si simti frica.Lua apoi o gura mare de aer,se intoarse spre dreapta si incepu sa alerge incet prin labirint,spre necunoscut..."-Spencer Johnson, "Cine mi-a luat cascavalul?"
Din randurile pe care le-am citit la voi ,Dan si Altdana ,mi se pare ca razbate frica,va cam temeti de diferente si de alegerile pe care trebuie sa le faceti si sunteti cam tensionati...De aceea mi s-a parut potrivit sa scriu aici un pasaj din cartea pe care tocmai o citesc acum.Sau poate ca m-am inselat...

Anonim spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=yk-r2SNfWPo&eurl=http://scurtmetraj.com/search/label/scurtmetraje

Dan Babu spunea...

@ anonim cu frica
Salut. Mie nu imi place frica si da, cateodata te paralizeaza...
Pana la urma vad, ca personajul din cartea asta merge mai departe, chiar daca ii e frica.

Cred ca pentru subiectele, care te preocupa putin nu prea esti tensionat, iar pentru cele, care te preocupa mai mult, evident te gandesti mai mult.
Un exemplu bun din Biblie este Saul, regele dinaintea regelui David. Cateodata cand trebuia sa lupte nu lupta, iar cand trebuia sa astepte, in ciuda fricii, se arunca in lupta.
Cred ca e intelept sa stii de ce faci lucrurile, pe care le faci, iar daca nu intelegi, sau nu esti fully prepared - sa mai stai si sa te pregatesti.
Cred ca am zis asa, mai pe ocolite.


@ anonim cu filmu'
Tare, tare, ce sa zic.
Consider ca filmele bune, foarte bune, sunt cele, care ma determina sa ma intreb cel mai profund: "oare eu ce as face?".
Ne vedem la metrou :))

Dan Babu spunea...

@anonim cu "indragosteala"
Nu prea am inteles partea cu ratiunea si sentimentele... sau nu am inteles ce nu ai inteles.
Ratiunea si sentimentele sunt opuse - cumva.
Cand imi iau o masina - mintea ma intreba cat costa... si imi zice ca e cam scumpa, consuma mult, poleaza si nu pre e utila... sentimentul imi zice ca arata fain, are motorul puternic, merge bine, iti da fiori... si pana la urma o cumpar. Cred ca e mult mai usor sa iei decizii sentimentale decat rationale. Uita- te la reclamele de prin oras...

Iar despre "relatia cu o persoana gresita"... nu prea pot sa spun multe - gen "7 pasi usori pentru a trece de la relatia cu persoana gresita la relatia cu persoana potrivita".

Oricum cred ca dragostea este ceva frumos, semtimentul e fain, dar ce urmeaza dupa aia presupun ca este si mai fain.

Dan

Unknown spunea...

Salut Dan.

Merita urmarit acest film nou.
Sexul are un pret http://nazireat4him.blogspot.com De ce "Dragostea Adevărată Aşteaptă" ?
De ce se merită sa rămâi virgin?
Ce inseamnă să ai un legământ cu Christos şi să rămâi legat de Isus?

Un mesaj care nu se predică prin biserici azi, un mesaj care nu este transmis prin liceele şi facultătiile noastre, pentru că nu mai sunt lideri spirituali care să trăiască aşa ceva, sau există ruşine, prea mult păcat personal,trecut plin de răni şi experiente sexuale, sau este prea revoluţionar să atragi atenţia cu acest subiect contemporan.

Anonim spunea...

Dan, casatoria este o chemare. Dumnezeu nu te lasa pe tine sa alegi, desi poate ti se va parea asa. Si ceea ce Dumnezeu ne cheama sa facem, ne da si puterea sa facem. Asa ca, ramai concentrat, dar nu si incruntat; trebuie sa starui langa Dumnezeu si El te va invata. Nu este cu mult diferit fata de ce trebuie sa faci si acum, in fiecare zi.

Dan Babu spunea...

Servus Carmen
Nu inteleg ce ai vrut sa spui cu chemarea...
In ceea ce priveste alegerea e o intreaga discutie despre predestinare si liberul arbitru si cred ca e o combinatie, cumva.
Iar de la incruntare stiu ca se fac riduri :)

Anonim spunea...

Asa este, Dan. Am intra intr-o serie nesfarsita de polemici pe tema liber arbitru vs. predestinare. Se intampla ca eu nu stiam de site-ul mentionat de tine, cu predicile audio. Si se intampla ca in urma participarii la o predica a lui Paul Washer m-am intors la Dumnezeu. Asa ca m-am bucurat foarte tare cand am gasit pe acel site peste 300 de predici de-ale lui. Nu mai stiu exact in care din cele ce le-am ascultat a spus ceva de genul ca omul poate refuza uneori sa faca voia lui Dumnezeu, folosindu-si astfel liberul arbitru, insa Dumnezeu il duce pe asemenea carari incat tot ajunge mai devreme sau mai tarziu acolo unde vroia Dumnezeu sa ajunga de la inceput. Merita sa ne gandim la asta...
Ti-am zis sa nu te incrunti fiindca pareai ingrijorat de marea raspundere ce o vei avea casatorindu-te.Iar riduri tot vei face odata si-odata. Tu vei hotari daca de la zambet, sau de la incruntare :-)

Anonim spunea...

Ma intreb oare cine ar putea trai doar cu sine ?

Anonim spunea...

Am citit de curand o carte a lui Liiceanu si mi-a placut un fragment pe care il redau aici: "Omul pe care il astept imi va aduce bucuriile simple. Imi va spune ca am vocea ca o paine, ca lucrul care i-ar placea cel mai mult ar fi sa cumpere cu mine ceva in rate(un frigider sau chiar un lucru mai mic, un aspirator daca se poate); sau mi-ar spune ca-i place sa mearga cu tramvaiul si sa manance covrigi; sau, cu fata toata o intrebare, strambandu-si picioarele in fel si chip:"Stii cu ce seman acum ? Cu o litera..."
In sfarsit, acest om mi-ar spune ca daca m-ar pierde s-ar imbolnavi de o boala care n-are nume. Iar eu m-as gandi ca stiu de ce sa traiesc, pentru ca altfel ce s-ar face fara mine?
Omul pe care-l astept exista undeva.

Flag counter?

free counters

Stat