marți, 9 iunie 2009

When a man loves a woman - Movie review

Ceva remarcabil s-a intamplat zilele astea, anume am vizionat filmul "When a man loves a woman". Remarcabil zic - pentru ca dupa 7-8 incercari esuate in sfarsit am reusit sa vad filmul asta.  L-am primit  de la cineva si il am de cel putin 3-4 ani.

Aveam 2 alternative - sa invat sau sa ma uit la film. Si cum prima alternativa este tot timpul pe locul secund, indiferent care sunt celelalte optiuni, m-am simtit obligat moral, sentimental, si din toate celelalte puncte de vedere sa vad filmul. Mai aveam si alte filme, dar le vazusem. 
Asa ca mi-am luat inima in dinti, am prins curaj si am dat drumul la film.

Am trecut si de punctele, in care ma oprisem in cele 7-8 incercari de a-l vedea (adica 2-3 minute dupa start). M-am gandit - asa cum fac de obicei cand vad un film - cum as reactiona eu. Si am observat ca reactiile mele difera pe alocuri de cele ale tipului.  

Nu este un film exceptional si nu cred ca l-as putea vedea a doua oara (decat daca alternativa ar fi invatatul).
Cum poate avea omul acesta atat de multa rabdare cu sotia lui acloolica care ii distruge viata? Si cum are si mai multa rabdare si dragoste pentru ea, atunci cand ea nu poate sa isi revina, si cum incearca sa o ajute. Sunt surprins cum ea (Meg Ryan) este nemultumitoare si se simte "agasata" de aceasta dragoste si bunatate si rabdare si dorinta de a ajuta. Cred ca de acolo si titlul filmului -cand un barbat iubeste o femeie - trece peste multe, foarte multe lucruri. Imi aduc aminte de 1 Corinteni 13. Draogstea iarta totul, sufera totul, este indelung rabdatoare. 

La sfarsit tipul zicea ca nu prea a incercat sa o asculte si pana la urma el se simte vinovat. Ma gandesc ca dupa cate a facut  tot el sa fie ala "rau", barbatul rece care nu o asculta pe sotia lui?
Oricum este discutabil - de aia se cheama si DISCUSSIONX - sa discutam. 

Culmea este ca in ciuda faptului ca nu prea mi-a placut mai ales ultima parte, unde el e prezentat cumva partial vinovat, cumva m-am regasit in unele lucruri (chiar daca nu sunt insurat), am inteles altele ... trecute.

d

16 comentarii:

Anonim spunea...

stiu ca nu ai acces la youtube, dar pt toti cititorii acestui blog care au acces:
http://www.youtube.com/watch?v=D5MmWdDkVE4
si bine de tot spun versurile melodiei:

If she is bad, he can't see it
She can do no wrong
And turn his back on his best friend
If he puts her down

When a man loves a woman
Spend his very last dime
And trying to hold on to what he needs

He'd give up all his comforts
And sleep out in the rain
If she said that's the way, it ought to be

Din punctul meu de vedere este un film exceptional.

Anonim spunea...

Partea care probabil nu ti-a placut :)
Ea spune: I think I could love you again if you could, for once, say 'I don't know.'
Tot ea: Maybe helping wasn't your job.
El spune: Well, it wasn't. See I love her. And I tried everything, except really listening, really listening, and that's how I left her alone. I was so ashamed of that, and I couldn't even tell her. Maybe if I tell her she'd love me anyway.

Sa iubesti pe cineva presupune multe, f multe, mai avem de invatat.

Concluzia: nu degeaba a devenit alcoolica :).
eu o inteleg, doar ca eu sunt fata :))
ce bine ca e marti, lunea nici iarba nu creste ;)

Anonim spunea...

In dragoste exista si durere, iti dezamagesti copiii, sotul te dezamageste pe tine, dar asta nu inseamna sa renuntam la dragoste. Speranta noastra se bazeaza pe Domnul si daca stii asta ai pamant sub picioare.

Suntem foarte fragili si de multe ori unul dintre cei doi e datatator de speranta, inspirator pentru celalalt, implinitor al nevoilor lui,o ancora...
Si ...cred ca Dumnezeu va linisti furtuna sau te va linisti pe tine in mijlocul furtunii.Ce parere ai?

Dan Babu spunea...

1Cor 13:5 (Dragostea)nu se poartă necuviincios, nu caută folosul său, nu se mînie, nu se gîndeşte la rău,
1Cor 13:6 nu se bucură de neleguire, ci se bucură de adevăr,
1Cor 13:7 acopere totul, crede totul, nădăjduieşte totul, sufere totul.
1 Corinteni capitolul 13 versetele 5-7

@ a1
Astept sa fac rost de conexiune la youtube.
Cred ca ultima strofa ar suna mai bine din :
"He'd give up all his comforts
And sleep out in the rain
If she said that's the way, it ought to be"

in:
"He'd give up all his comforts
And sleep out in the rain
If that thing was best for her"

Isus il mustra pe Petru destul de dur cand Petru incearca sa ii spune ce crede el ca e bine. Isus insa stia ce e mai bine si pentru el si pentru noi... Sunt sigur ca in acele momente Petru s-a simtit singur si dat la o parte, dar mai tarziu a inteles.

@ a2
Ai dreptate - nu prea mi-a placut partea asta. De ce spune ea ca "helping wasn't your job?". Oare putea el sa stea doar sa o asculte, fara sa faca nimic? Si au fost si in mexic in concediu... unde ea era sa moara.

Da, sa iubesti pe cineva presupune multe, f multe, mai avem de invatat.

Parerea mea:
Ea credea ca e mai bine pentru ea sa fie ascultata. El credea ca are nevoie de ajutor. Nu minimizez importanta ascultarii (really listening) si era bine sa o asculte mai mult, dar ascularea nu rezolva problema unei dependente, nu aduce bani in casa si nu duce copii la scoala.
Sunt de acord ca a cam lasat-o singura (asa credea ea) si de asta era gata, gata sa se combine cu celalalt tip.
De fapt cred ca dragostea lui a fost una destul de jertfitoare. Nu stiu cum ar putea un barbat, care isi iubeste sotia cu adevarat, sa "nu faca nimic".
Cred si ca ea nu se considera demna de dragostea lui, nu putea sa inteleaga cum de o iubeste, in ciuda a cum este ea, de asta nu prea putea sa accepte ce facea el. Cred ca stia asta.

Ma gandesc si la 1 Cor 13:5-7
Poate nu inteleg bine ca nu sunt fata :)
Marti s-a dus. Acum e miercuri. Si iarba creste cel mai sanatos dupa job :D

@a3
Ma tot gandesc ce sa scriu, dar nu stiu. Cred ca ai scris tu foarte bine.
Ce parere am? Da, intr-un fel descrii o situatie ideala dar si reala - in care unul dintre ei il ridica pe celalalt - cred ca alternativ :)
Pe de alta parte e rau ca in dragoste exista durere. Parca nu asociez dragostea cu durerea, dar totusi exista.
Cred ca daca ai copii si sot stii tu mai bine ca mine.

Concluzie:
1Cor 13:9 Căci cunoaştem în parte, şi proorocim în parte;
1Cor 13:10 dar cînd va veni ce este desăvîrşit, acest „în parte” se va sfîrşi.

dan

Anonim spunea...

pai da mai Dane, suntem diferiti, noua femeilor ne place sa fim ascultate, nu vrem solutii cand spunem ceva, doar sa ascultati, da voi nu pricepeti
O sa vezi tu, cand o sa iubesti :)

Anonim spunea...

Parerea mea e ca ar trebui sa mai vezi o data filmul, ca sa il intelegi mai bine :)).
Altfel, cum spuneam, nu degeaba a devenit alcoolica. Avea nevoi neimplinite, si da.. altii au stiu sa i le implineasca. E vorba de iubire Dan, nu de adus bani in casa si dus copiii la scoala. E mult mai mult de atat. Copiii pot merge cu bus-ul sau iau taxi-ul. Come on!
Altfel, atitudinea de: ce spun eu e litera de lege, asadar apleaca capul si supune-te, nu cred ca e cea mai buna atitudine. Consider ca si noi, sexul mai slab, avem ceva de spus uneori, si de multe ori, culmea, avem dreptate!
Ar fi multe de spus, dar.. oare asculta cineva?!...
a1, a2 :)

Dan Babu spunea...

Exclus sa vad filmul pana la urmatorul examen!

In viata reala:
Barbatul trebuie sa o iubeasca cu o dragoste jertfitoare cum a iubit Hristos Biserica. Cred ca femeia trebuie sa fie supusa barbatului.

In film:
O prezinti pe Meg Ryan ca o victima. Saraca. Si toate acctiunile ei ar fi astfel justificate de inabilitatea ei de a intelege dragostea sotului ei.
Desigur ca dam vina pe EL ...

Imagineaza-ti putin cum ar fi sa ai un sot alcoolic, care isi maltrateaza copii, e pe cale sa te insele cu o tipa, pe care a cunoscut-o la centrul de dezintoxicare, si, in ciuda rabdarii tale si a bunavointei tale si a sacrificiilor tale - culmea - te considera vinovata de toate problemele lui!
Te-ai simti bine?

Si ce parere ai de 1 Cor 13:5-7? Caruia dintre personajele din film i se poate aplica? Lui? Ei?

Ca sa ma fac inteles: Cred ca femeile,ca "sexul slab" trebuie intelese, ascultate, au multe nevoi pe care noi poate nu le avem si noi trebuie sa avem intelegere.

d

Dan Babu spunea...

Comentariile parca sunt in contradictoriu. Well... e doar un film. In real life este posibil ca viata de casnicie sa fie diferita. :)

Si oricum am uitat ceva. Tipu asta avea un job nasol. Sa fii plecat asa de mult cred ca distruge lent sau mai repede viata de familie.
Poate e bine sa iti schimbi jobu'.
Era un gand

d

Anonim spunea...

Nu e doar un film. E un film care te pune pe ganduri.

Am primit si eu recent de la cineva un film f tare:'21 Grams'.Merita vazut.

Poate e doar un film ar zice unii dar finalul se aplica la viata reala zic eu.

So...next time cand mai ai de invatat...

Anonim spunea...

a fost un film cu When a man loves a woman...in viata reala des e asa: When a woman loves a man...o femeie poate mult, indura mult, lupta mult....si supravietuieste;)si iubeste mult...
A.C.

Anonim spunea...

as mai avea cateva completari:
ea nu chiar si-a maltratat copiii. da, i-a dat o palma fetitei cand era beata. din pacate duritatea multora dintre barbati se manifesta mult mai agresiv in multe alte contexte.
pe urma, A.C. are dreptate, in viata reala se intampla ff des invers. femeile iubesc.. si lupta si indura mult, invers mai rar.
si tu zici bine: timpul petrecut cu familia e important. se stie ca distanta a distrus multe familii, aici am avea de invatat.
alt punct ar fi: el o cam desfiinta pe ea in fatza fetelor, avea prea multa autoritate, si avea si ea nevoie sa "existe".
si in alte contexte vorbea in locul ei, cum crezi ca se simtea ea atunci?
totul trebuia sa fie ca el, si servitoarea a cedat la un moment dat si a plecat:)
alt punct: el ramane surprins de ce ii povestesc fetele in lipsa ei, si anume ca ea deseori plangea si era trista. el oare cum nu a vazut pana atunci? foarte posibil pentru ca fusese plecat, sau.. nu a ascultat-o, nu a inteles nevoile ei. (aici recomand cartea: Cele 5 limbaje ale dragostei).
da, si intr-adevar, el a iubit-o si cand ea a devenit alcoolica si ei ii era greu sa accepte iubirea lui, nu se considera demna de ea, nu o intelegea. este destul de greu sa accepti iubirea cuiva atunci cand nu te simti demn de ea, sau simti ca celalalt ofera mai mult decat poti oferi tu. sau sa simti ca nu poti oferi ceea ce isi doreste cealalta persoana, ca nu esti asa cum vrea, asta este poate fi o alta problema.
partea buna din film e ca totusi el a vazut unde gresea. asta e ff important. si ca ea a renuntat la alcool.. ca doar e film american:).
a1, a2, a..:)
e mult de povestit, ma opresc.

Anonim spunea...

Vad ca se deapana pe aici amintiri de neuitat, ce energii de invidiat aveti, deh fericirea e un sentiment greu de pastrat...dar cine o are e un om avut.

Anonim spunea...

E timpul sa treci la urmatorul post - ce film de dragoste ai mai vazut? :)
Ca anonimul dinainte ... ce posturi lungi, cate argumente contraargumente, unii iti recomanda carti, altii iti dau citate, altii te trimit sa revezi filmu, admiratoare care vor sa te schimbe intr-un Dan mai bun, of of :)
Eu zic doar lasa ca te faci tu mare :)

Dan Babu spunea...

Wow. Nu am mai accesat internetu de ceva timp.
Ma gandeam eu ca daca scriu despre asta se vor isca discutii, dar de fapt blogul asa se numeste DiscussionX - iar asta se pare ca este printre primele discutii de nivel X.

Sunt convins ca mai sunt multe argumente. Cine stie - poate pe tema asta chiar merita discutat direct - 4-5 ore :).

Iar ultimul comentariu - foarte fain... intr-un Dan mai bun...

Dan

Dan

Anonim spunea...

Apropos de fimul asta, am auzit ca se toarna un SF indie, dupa un scenariu romanesc. Ceva cu eternal fart (basina vesnica e titlul scenariului in original). Any idea cine e autorul scenariului? Pe net am cautat si n-am gasit mare lucru...

Anonim spunea...

Il cunosc pe autor si este idolul meu...Din motive ce tin de dreptul intelectual nu poate fi divulgat mai mult din continutul filmului dar pot sa confirm zvonul

Flag counter?

free counters

Stat