luni, 8 martie 2010

8 martie











De ce trebuie apreciate femeile?
1. Femeile ne-au nascut. In viata unei femei la un moment dat silueta se strica, se ingrasa destul de mult si i se umfla burta, se misca mai greu si probabil e dificil sa doarma cu fata in jos. In acea burta se dezvolta nu "ceva" ci "cineva". Adica tu sau eu.
Cu totii ne-am nascut din femei, barbatii nu nasc. Ele ne-au purtat in pantecele lor destul de mult. Apoi a urmat nasterea - probabil destul de dificila pentru unele. Exista mame care nu au supravietuit nasterii, as putea spune ca si-au dat viata pentru copiii lor. Si atunci de ce lumea ne felicita pe noi de ziua noastra? Poate ar trebui felicitate ele...

2. Femeile ne-au crescut*. Desigur exista si exceptii, in care mamele au plecat, sau au abandonat copii, dar in general mamele noastre au avut grija de noi, cand eram mici si neajutorati, inca fara pretentii materiale - decat cele de a primi toata atentia si dragostea.
Parintii sunt foarte imporanti in vietile noastre mai ales la varsta de care nu prea ne mai amintim... vor sa ne dea la sport, la scoala, la muzica si in general vor ca noi sa avem mai mult decat au avut ei. Probabil pe lumea asta sunt putini oameni care isi doresc asta pentru noi.
*fiind ziua femeii/ mamei nu puteam sa scriu prea mult despre barbati/ tati, dar asta nu inseamna ca au un rol putin important in cresterea copiilor.

3. Ne-au educat cu responsabilitate*. Imi amintesc de tata... cum ma lua de mana si saream in pat (sau eu il luam pe el), Cateodata se mai rupeau arcurile. Trebuia mama sa vina si sa ne cuminteasca pe amandoi. Cand a venit pe lume sora mea saream toti trei in pat cu taica-miu.Si tot mama venea sa ne dea jos, il certa pe el, om mare, ca a dat in mintea copiilor nu pe noi, ce vremuri!
* se aplica ce am scris mai sus

4. Fac sacrificii. Am observat in viata mai multor mame ca fac sacrificii mai mari pentru copiii lor decat tatii. Adica renunta la multe lucruri, si se dau pe ele insele pentru noi - muncesc mai mult, strang bani sa isi dea odraslele la facultate. Probabil si tatii fac sacrificii, dar la femei se poate observa mai usor suferinta.

5. Sufera. Cred ca nu ma insel cand zic ca mamele sufera pentru copiii lor. Nu imi pot imagina ce era in inima Mariei cand Isus era atarnat pe cruce in fata ei. Nu imi pot imagina suferinta din inima unei mame careia ii moare copilul. Tatii- mai rationali- poate ca trec mai usor peste suferinte legate de copiii lor, dar mamele sufera indelungat. Cand relatiile sunt dificile cu copiii sufera si se consuma.

Istoria femeii

Domnul Dumnezeu a zis: ,,Nu este bine ca omul să fie singur; am să -i fac un ajutor potrivit pentru el.`

Domnul Dumnezeu a făcut din pămînt toate fiarele cîmpului şi toate păsările cerului; şi le -a adus la om, ca să vadă cum are să le numească; şi orice nume pe care -l dădea omul fiecărei vieţuitoare, acela -i era numele.

Şi omul a pus nume tuturor vitelor, păsărilor cerului şi tuturor fiarelor cîmpului; dar, pentru om, nu s'a găsit niciun ajutor, care să i se potrivească.

Atunci Domnul Dumnezeu a trimes un somn adînc peste om, şi omul a adormit; Domnul Dumnezeu a luat una din coastele lui şi a închis carnea la locul ei.

Din coasta pe care o luase din om, Domnul Dumnezeu a făcut o femeie şi a adus -o la om.

Şi omul a zis: ,,Iată în sfîrşit aceea care este os din oasele mele şi carne din carnea mea! Ea se va numi, femeie, pentrucă a fost luată din om.`` (Geneza cap 2, v18 - 23)

Si de atunci exista Ea, Eva, sau datatoare de viata. Femeia este asociata cu viata, barbatul nu stiu cu ce este asociat (sper ca nu cu moartea :)) iar Adam se bucura de ea. Femeia (nevasta) este un motiv de bucurie si probabil pana sa vina Eva era mai trist.

Cateva caracteristici ale femeilor, pe care le-am observat de-a lungul timpului: gingasa, spontana, misterioasa, frumoasa, sensibila, credincioasa, evlavioasa, naturala, cocheta, extravaganta, finuta, echilibrata, sentimentala, naiva, luptatoare,agera/ iute, iubitoare, seducatoare, ingrijorata, sincera, plina de viata, desteapta, poate suferi in tacere, fumos imbracata, ingrijita, constiincioasa, muncitoare, are simtul culorii (adica stie ce e aia grena, bej...), gospodina (stie care e diferenta dintre patrunjel, marar, leustean...), se maturizeaza mai repede ca barbatii, dintr-un motiv necunoscut ii plac florile, intelege limbajul non-verbal din nastere.
*nu toate femeile au toate aceste atribute si nu toate sunt la fel
** femeile au si alte caracteristici...

Daca ne uitam in media (tv, ziare, reviste, teatru...) putem observa usor cum societatea distorsioneaza femeia. Parerea barbatilor dar si a femeilor despre cum ar trebui sa fie o femeie este foarte mult distorsionata de reviste si tv, afise.
Sper ca cel putin azi sa le putem aprecia si sarbatori intr-un mod frumos. Va doresc tuturor femeilor o primavara frumoasa, apreciere si apropiere de Cel ce v-a facut.
Iar acelor dintre voi care sunteti si mame - felicitari de ziua copiilor vostri.

D







11 comentarii:

Anonim spunea...

Multumesc!

Anonim spunea...

Sa dezlegam misterul...cadou pentru tine.

In floare e-un mister !
Floarea e un mesager,
e un martor,
o solie,
e un inger din Eden,
care-aduce-n valea mortii
o inalta marturire
in culoare,
in proportii,
in mireasma
si-n desen.

Anonim spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=wW3u9-ytxFY

videoclipul e putin cam trist, dar versurile sunt frumoase.

mama si sotie ... spunea...

Ai scris foarte frumos.
Spun asta nu pentru ca m-am identificat cu subiectul articolului tau, ci datorita infuziei de amintiri pe care am experimentat-o citindu-l.

Mi-a aparut in gand bunica, cu grija ei dezinteresata fata de noi, nepotii si cu dedicarea plina de afectiune pe care am simtit-o chiar daca ne-am facut mari si o vedeam mai rar (prea rar).

Apoi mama, o femeie pe care Domnul a sustinut-o in toata suferinta provocata de pierderea celui care i-a fost "jumatate" pentru treizeci de ani.
O femeie plina de creativitate cand trebuia sa gateasca pentru o familie intreaga doar cu cele cateva produse (in cantitati limitate) care ni se cuveneau in timpul comunismului.
O femeie dispusa la sacrificii mari de dragul nostru...

Da, ele (mamicile si bunicile) sunt usor de iubit si merita tot respectul nostru.

Anonim spunea...

La punctul 4, 5,poti scrie copiii ? - scuze.

trandafiruta spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=ImskxWQX9I4&feature=player_embedded

Anonim spunea...

multumesc Dan! foarte frumos! :)
lore

Dan Babu spunea...

Am corectat copii >>> copiii. Mersi
d

Anonim spunea...

Ma bucur ca nu te-ai suparat, stiu ca ai scris in graba.Dar si aici avem : "relatiile sunt dificile cu copii", "mamele sufera pentru copii lor"(punctul 5).Asemenea cuvinte de suflet nu trebuie umbrite cu nimic! Se pare ca tu cunosti codul in care sa ne vorbesti

Dan Babu spunea...

1. Am niste prieteni, care imi ziceau ca trebuie sa mai cercetez limba romana... ca fac si alte greseli.

Oricum, ca sa nu divagam de la esenta mesajului poate imi trimiteti observatii si din alte postari pe mail...

d

Dan Babu spunea...

@ mama si sotie
Interesant gandul ca mamele si bunicile sunt usor de iubit.

Ma gandesc si la mine si ma intreb daca imi este greu sau usor sa iubesc pe unii sau pe altii...
D

@ anonima cu florile
Vorbeam cu o prietena in metrou (ca inca tot nu am carnetul inapoi) si ii ziceam ca nu inteleg cu florile... adica stiu ce inseamna, stiu cateva tipuri de flori si pentru ce ocazii ce flori sa cumpar, imi place sa miros florile, sa ma uit la ele, la culoare...

Ea imi zicea ca sincer nu intelege de ce barbatilor le plac masinile... si am inceput sa ii explic :))

Ma bucur ca in lumea asta exista diversitate si putem invata unii de la altii.
D

Flag counter?

free counters

Stat