sâmbătă, 12 iunie 2010

Eu niciodata n-am...

Cateodata am senzatia ca sunt inconjurat numai de oameni destepti.
Mi-am facut recent niste prieteni in parc la mine: Cristina, Pitu, Raluca - sunt in clasele 2,3,4. Pe strada la mine mai sunt si alti puradei, cam tot in clasele 3-4.

Ieri au avut festivitate si i-am intrebat cum invata. Mi-au zis ca bine. Apoi iar i-am intrebat daca au luat premiu. DA - toti luasera premiu - premiul 1, 2, 3. Sunt dragalasi si provin din familii mai maneliste si creole la fata. Dar au luat premiu.

Eu nu am luat niciodata premiu 1,2 sau 3. Niciodata. In clasele 1-12 am luat o mentiune - in clasa intai. Apoi lucrurile au scapat de sub control. La facultate nu am avut bursa si nu am fost geniu.

Ma mir, pur si simplu ma mir ca merg prin tabere, vorbesc cu o gramada de oameni si ii intreb cateodata daca au invatat bine. Ei imi spun ca da, apoi eu ii intreb daca au luat vreodata premiu si spre surprinderea mea majoritatea zic ca DA.

Intrebarea este: unde sunt aceia, care niciodata nu au luat premiu? Este imposibil ca toti sa fi luat premiu 1,2,3, daca intr-o clasa sunt 25-25 de oameni. Deci unde sunt restu' ?????
D


AMITIRI DIN FACULTATE
18 June, 24:20... Editez postu' mi-am amintit o chestie tare, asta dupa ce am citit si cateva comentarii frumoase, care m-au inspirat.

Eram in facultate, da...e adevarat, candva eram si eu student. Parul lung, chitara. Am fost votat seful de an prin vot deschis si unanim. Votul s-a repetat pana cand toti au ales la fel... (Sefu asta de an ii reprezinta pe studentii in relatia cu decanu si alte facultati, Academia si alte chestii).
La sedinta cu decanul, profesorii si reprezentantii celorlalte facultati am venit si eu cu bicicelta si chitara in spate si in tricou ceva mai tarziu. S-au uitat toti la mine, m-am uitat la ei si am dat din cap. Ei nu au zis nimic. Ce nepoliticos! :))
Au urmat introducerile facute de decan:
- iata noul sef de an pentru SELS (facultatea noastra) engleza:.. X-ulescu, un baiat exeptional, cu un singur parinte, bursa de merit, bursa de performanta, 10 pe line....(aplauze)
- iata noul sef de an pentru SELS franceza...: Z-uleasca burse peste burse, cu 10 pe linie ... si mai pe linie decat baiatu celalalt ... in sala mirare (aplauze si mirare....)
- iata pe nu stiu cine (alt sef)... aplauze
- iata si pe noul sef de an de la SELS germana: Dan Babu cu media... (ochii decanului citeau media mea, iar eu citeam mirare/groaza/disperare in ochii lui... eram curios daca va avea curajul sa citeasca media mea de 7.68.... )... care canta la chitara.
Ah... s-a scos. Dan Babu cu media... care canta la chitara. (liniste penibila pentru 2-3 secunde) Si apoi a zis cate ceva despre mine fara sa mentioneze media. M-a scos si pe mine.

In anii urmatori am invatat ca uneori trebuie sa inveti ca trebuie sa inveti.
NB



15 comentarii:

Andreea spunea...

:)) imi aduc aminte cand ne-ai povestit intr-o tabara ca tu nu ai luat niciodata premiu...si atunci ti-am dat o diploma "pentru cel care nu a luat niciodata premiu".
Dar, Dan, nu toti cei care au luat premiu sunt si cei mai destepti...eu una nu ma simt deloc desteapta...:)

Dan Babu spunea...

AAAAa... deci ai luat premiu. Esti din categoria "premiantilor".

Ma gandesc asa:
In clasele 1-4 n-ai de ce sa iei premiu: esti copil - vrei sa te joci.
In clasele 5-7 n-ai de ce sa iei premiu: iti dai seama ca scoala nu te invata prea multe si nu trebuie sa inveti.
In clasa a 8-a iti dai seama ca rationamentul anterior era gresit, da e prea tarziu. Inveti pentru admitere la liceu, dar n-ai cum sa iei premiu.
In clasele 9-11 n-ai de ce sa iei premiu: esti adolelscent preocupat de alte lucruri...
In clasa a 12-a iti pare rau ca n-ai invatat, te chinui... dar e prea tarziu sa mai iei premiu.
La facultate faci ce vrei, inveti ce vrei si cand vrei, ziua, noaptea...
Deci CAND sa mai iei si premiu?
D

Anonim spunea...

Nu vei fi fost tu premiant, dar stii sa te faci auzit si inteles si te cam descurci in orice situatie.
Si eu daca am mancat carte pe paine cu ce m-a ajutat?- nu prea mi-a reusit mare lucru :)prin comparatie cu fratele meu care abia trecea clasa, dar s-a descurcat foarte bine in viata, iar eu il admir.
S

Anonim spunea...

Filipeni 3:12-14 “Nu că am şi câştigat premiul sau că am şi ajuns desăvârşit; dar alerg înainte, căutând să-l apuc, întrucât şi eu am fost apucat de Hristos Isus. Fraţilor, eu nu cred că l-am apucat încă; dar fac un singur lucru: uitând ce este în urma mea şi aruncându-mă spre ce este înainte, alerg spre ţintă, pentru premiul chemării cereşti a lui Dumnezeu, în Hristos Isus.”

Anonim spunea...

Mi-aduc aminte ca si eu am luat premiu din clasa intai pana intr-a opta. Ma pasiona acest lucru si ma simteam bine sa fiu prima. Am ajuns la cel mai bun liceu si acolo am dat peste oameni "ahtiati" dupa premiu si care, in fond, nu stiau mare lucru. Am fost scarbita sa vad ca acesti colegi reusesc sa ia un premiu, prin metode foarte josnice. Atunci am invatat sa invat pentru mine si pentru dezvoltarea mea ca persoana. Am ajuns la facultate si acolo am fost dejamagita sa am de-a face cu oameni care de-abia stiau sa vorbeasca si care citisera foarte putin la viata lor. Am continuat sa invat bine, obtinand bursa, aceasta fiind o metoda de subzistenta.
Am invatat ca in spatele oricarui lucru este ceva: fie esti destept, fie esti "chinuit" de ideea de a fi primul, fie esti nevoit, etc.

o crestina :)

Dan Babu spunea...

salut S
am incercat si eu carte pe paine... dar erau unele foarte groase si nu aveau gust bun. Apoi am incercat metoda "cu burta pe carte" da nici asa nu mergea... nu dormeam bine, ma durea spatele :))

Dan Babu spunea...

Salut o crestina
ma bucur sa te re-aud.

Deci esti premianta de premianta... clasele 1-8.
Da, si mie imi place sa fiu primul, dar niciodata la ceva ce nu imi place (scoala).Mie mi-a placut eficienta ... si puteam urmatoarea intrebare: Cu cat efort pot lua nota x. La note diferenta intre 8 si 9 nu este egala cu diferenta intre 9 si 10.

Ii respect pe cei cu bursa. Era odata sa iau bursa, dar eram la "cu taxa" si nu mai stiu ce ce n-am luat.

florin spunea...

imi aduc aminte ca in clasa 1 am luat si eu premiu... apoi in clasa a doua am luat iar premiu; si mai stiu ca la festivitatea de premiere, stand noi aliniati, trecea invatatoarea sa ne dea coronitza si diploma; imi aduc aminte ca a zis ceva de genu "hai, v-am dat si anu asta asa....", adica, cumva, de incurajare. peste multi ani m-a frapat ideea ca a zis chestia asta chiar cand ajunsese in dreptul meu ..! hmmmm...

florin spunea...

a, da. nu mai e nevoie sa mentionez (desi am simtit nevoia) ca in clasele 3 si 4 nu am mai luat premiu (eu). invatatoarea s-a tinut de cuvant...

florin spunea...

chestia asta pe care o zici tu, dan, imi aduce aminte de o faza din seinfeld. el zicea ca de cate ori cineva iti vorbeste despre medicul personal are grija sa mentioneze ca e "cel mai bun"... de unde dilema: cum pot fi toti cei mai buni? cineva trebuie sa gradueze la capatul de jos al promotiei....
e ok ca n-ai luat premiu. chestia asta cu premiu e doar orientativa....

moro spunea...

Măi Dan, cei care nu iau premiu și nu îi întâlnești tu pe nicăieri sunt în casă și învață ... ca să ia premiu :)

Dan Babu spunea...

Florin imi amintesc de faza din Seinfeld. Tare!
Imi aduc aminte si de unii medici la care am fost. Erau aia de care au terminat in coada promotiei :))

D

Anonim spunea...

Am luat sau nu am luat premiu? Aceasta este intrebarea.

Uneori da, uneori nu. Si ... cu ce m-a ajutat cand am luat, cu ce m-a ajutat cand nu am luat?

Citind Fapte 4 am inteles ca Petru si Ioan se alatura grupului "Eu NICIODATA n-am..." luat premiu; dar ... interesant ... desi erau numiti, "necarturari", "oameni de rand", ni se spune despre ei ca invatau pe norod si ca marii preoti au ramas uimiti cand i-au auzint vorbind:

"Cand au vazut indrazneala lui Petru si Ioan, S-AU MIRAT, intrucat stiau ca erau oameni necarturari si de rand; si au priceput ca fusesera cu Isus."

Cred ca acesta este mesajul pe care trebuie sa il transmit celui de langa mine, "ca am fost cu Isus", ca sunt cu Isus si El cu mine. :) Doar asta conteaza si va ramane pentru vesnicie. Hartiile acelea pe care le-am strans au ingalbenit, insa premiul dat de Domnul este vesnic.

AAA, cu premiu sau fara premiu, oricum sunt ceea sunt si unde sunt doar datorita HARULUI maret al lui Dumnezeu.

"Orice ni se dă bun şi orice dar desăvārşit este de sus, pogorāndu-se de la Tatăl luminilor." Nimic nu se datoreaza noua.

getbordea spunea...

Numai eu îmi amintesc că în clasa întâi jumătate dintre colegi au avut coroniţă? Probabil numai învăţătoarea ta nu a adoptat sistemul ăsta.

cristi musat spunea...

nu pot spune ca tine "eu niciodata n-am luat premiu" dar nu sunt deloc departe de asta. primul meu premiu si ultimul a fost in clasa XI. am primit o diploma cu pe care scria ca eu am luat premiul III (nu m-am asteptat), iar pe cartea primita cadou scria ca am luat premiul II.
tind sa cred ca dreptate a avut cartea...sau amandoua (asa imi pot trece 2 premii in palmares).
in clasele 1-4 am luat 3 mentiunui.
imi aduc aminte ca am primit pentru una din mentiuni o carte care sn "din lumea celor care nu cuvanta" de emil garleanu, era verde, subtire si arata ieftin.daca era cel putin mai groasa.
m-am gandit...pentru mentiune nici nu merit mai mult...emil garleanu este perfect :))

Flag counter?

free counters

Stat