miercuri, 28 iulie 2010

5 metri

Ce inseamna 5 metri? Nu foarte mult

Dar daca mai ai 5 metri ca sa sari zidul de la inchisoare si tu ai 1.8 metri... e mult. 5 Metri pentru mine inseamna mulllllllllt. In special pentru ca ce urasc cu desavarsire cel mai mult in viata, si totodata lucrul de care imi este cel mai frica este inaltimea +viteza + coborare libera.

Adica sa stau undeva sus, si sa cobor (cad) cu viteza. De aceea probabil nu as putea sari niciodata cu bungee. Cu parasuta parca m-as incumeta totusi :)

Bazin

Am fost din nou la Brasov la bazin. Am vazut trambulina de 3m, 5m si sincer... de jos nu pare asa de sus. Increzator ca vara trecuta am sarit de la o distanta mare, mai mare de 5 metri m-am urcat la trambulina mica. Si cand sa sar... m-au cuprins fiorii. Am respirat adanc si de rusine (ca erau oameni care se uitau la mine) am sarit. Prost. A fost nasol... sentimentul acela de gol in stomac, sentimentul de apa in nas cand intru in apa...

Apa bazinului este foarte clara iar sub mine erau 3 metri de aer +4 metri de apa = 7metri vizibili.

I-am zis lui Cosmin ca trebuie sa sarim de la 5 metri si m-am tot balacit incercand cumva sa aman momentul. Pana la un punct. Apoi am spus ca TREBUIE sa sar.

M-am urcat la 5 metri... daca trambulina mica parea sus... asta mare era si mai ... mare. Vroiam sa ma intorc, sau sa ma eschivez ca Mr. Bean. Mi-am spus ca odata ce fac un pas, ma indrept doar un pic, lucrurile isi vor lua cursul firesc si in cateva secunde se va sfarsi bine sau prost.

Si asa am facut. M-am aplecat in fata... chiar inainte sa ma desprind de trambulina as fi vrut sa nu o fac... dar spre fericirea mea era prea traziu. Eram pe cale sa scriu istorie, sa sar de la 5 metri! (pentru mine oricum e important)

Dar ce s-a intamplat in aer m-a surprins cel mai mult: a fost mai usor decat de la 3m. Am intrat in apa si am iesit zambind. Mi-a luat mai mult de 1 an sa sar si am sarit. Am observat ca pentru a combate eficient frica iti trebuie entuziasm. Si frica nu scade, dar daca bagi o doza de entuziasm mai mare decat frica poti sari.

O scurta analogie

Citesc din Biblie zilele astea din cartea Geneza despre Avraam tatal lui Isaac, Isaac tatal lui Iacov si Iacov. Dumnezeu le vorbeste direct fiecaruia.

Lui Avraam Dumnezeu ii zice sa plece din tara lui ii face diverse promisiuni si pana la urma ii cere sa isi sacrifice fiul. Avraam este credincios - instant- de fiecare data - si Dumnezeu il binecuvanteaza.

Lui Isaac Dumnezeu ii da o sotie faina copii si este si el credincios.

Iacov este un alt tip de om. Sarlatan, smecher, dar drept cateodata. Vorbeste despre Dumnezeu ca "Dumnezeul lui Avraam (bunicu-su) si Dumnezeul lui Isaac (taica-su)" si atat. Si asta pentru mai mult de 20 de ani. Se lupta cu Dumnezeu. In final Iacov se asaza la vatra la Sihem si acol zice ca face un altar pe care il numeste El-Elohe-Israle (Domnul este Dumnezeul lui Israel-noul nume a lui Iacov).

A sarit si el de la 5m ai lui. Mai tarziu, dar a sarit

Dan

15 comentarii:

Soul spunea...

Am vazut adesea ca marturiile cu cel mai mare impact sunt cele care au dat posibilitatea sa vezi ce e in inima acelei persoane(nu cele in care ne etalam muschii).Mi-a placut ca ai avut curajul sa vorbesti despre frica ta, despre lupta cu limitarile tale.Se pare ca frica a fost mai mica decat posibilitatea regretului, daca nu ai fi sarit.

Si ai dreptate: oare de ce sa-mi doresc doar atat de putin?

Dan Babu spunea...

Salut Soul
Te salut cu Psalm 62:1-2

Dan

Anonim spunea...

Salut, faine scrieri. Acum am dat de blogul tau. Ma intreb ai sarit in cap sau in picioare?:)

Dan Babu spunea...

Salut Claudiu
Multumesc.

Am sarit in picioare. As vrea sa sar si in cap odata, dar tre sa fie cineva sa ma scoata din apa, in caz ca lucrurile merg prost ...

Dan

Anonim spunea...

Cand cei din jur nu mai au nici o vlaga, tu esti plin-ochi de entuziasm si ii iei si pe altii pe sus, si-i "obligi" sa faca macar un lucru extraordinar pe zi, daca sunt in preajma ta.Am vazut eu...de curand.

Si o intrebare.Ce se intampla cand nu scrii?

Dan Babu spunea...

Salut
Sunt surprins de acest mesaj.
Probabil ca eram intr-o faza buna. De pe 1 August sunt intr-o faza mai buna... dar azi eram cam blajin si bosumflat. Cred ca numa entuziasm nu au simtit cei din jur.

Iar intrebarea asta chiar ma ia pe nepregatite si nu stiu cum sa raspund.
Ce se intampla cand nu scriu? Dar cred ca de fapt intrebi de ce nu scriu? Ma intrebam si eu de curand lucru asta...

Acum sunt obosit si cred ca astept pana dimineata ca sa raspund :)

E buna intrebarea

Anonim spunea...

Eram datoare cu o poezie. Este într-o forma necizelata, nefinisata...

Dacă-Și ascunde El Fața,
Cine poate să-L mai vadă?

Dacă-mi dărâmă El planurile,
Ce-mi mai rămâne pe lume?

Și când totul merge prost,
Cine-mi este Adăpost?

Când cu toți mă părăsesc,
Unde sprijin să găsesc?

Când totul mă dezamăgește,
La Cin' merg pentru povețe?

Merg la Cel ce-n încercare,
Îmi oferă alinare,
Și îmi e loc de scăpare.

Și chiar și-atunci când nu-L zăresc,
Tot în El mă odihnesc,
Chiar când cred că nu m-aude,
Chiar și-atunci când totu-apune,
El îmi știe al meu nume,
Și mă vede-n astă lume.
Pricina mea
e mereu 'naintea Sa.

Poti sa fii si bosumflat si blajin in acelasi timp?

o crestina

Anonim spunea...

Te salut cu Psalmul 37:23-26 :)

eu

Dan Babu spunea...

Hei "o crestina"
Ma bucur sa te vad, adica na... sa te "vad". Ce mai faci?

Faina poezia si buna intrebarea.

Blajin - credeam ca inseamna altceva :) Uneori nu cunosc bine cuvintele, pe care le folosesc. Bine ca imi mai aminteste cineva :)
Credeam ca blajin inseamna palid, palid la fata...

Domnul cu tine

Dan Babu spunea...

Salut "eu"

Multumesc de Psalm.
Mi-a placut asta cu "am fost tanar si am imbatranit" si cu "... milos, si da cu imprumut; si urmasii lui sunt binecuvantati" :)

D

Anonim spunea...

Pai acum, de exemplu, incerc sa mi-l imaginez pe Dan Babu, cel haiduc, palid la fata. Pacat ca nu am programul acela, Cosmopolitan, ca sa vad cum esti cand palesti. :)

Si, da, trebuie sa recunosc faptul ca si eu mai gresesc in folosirea cuvintelor. Tata spune ca daca nu greseste cineva in vorbire a ajuns desavarsit.

Dar imi si place, sau cel putin tu asa spui, ca imi place sa te contrazic. :)

O zi buna, fara "paloare" :)

crestina

Dan Babu spunea...

@ english speaking reader
Hello, this is one of our rare english comments. And we hope to hear from you again... What exactly did you find interesting?

Dan

Anonim spunea...

Astazi am avut o zi dedicata cautarii Domnului. A fost dureros sa vad cate falimente am in viata mea, cate momente de neasculcultare... M-am gandit la Domnul Isus, care a venit pe pamant, la suferintele Lui, la modul lui de supunere fata de Tatal, la noptile petrecute in rugaciune.
Am vazut ca ai scis ca Avraam Il asculta pe Dumnezeu, si Dumnezeu l-a binecuvantat, lui Isaac i-a dat o sotie faina, pe Iacov l-a binecuvantat...
De ce noi nu suntem la fel de binecuvantati ca Avraam, cu o sotie faina ca a lui Isaac, ca Iacov?
Cred ca raspunsul este: din cauza neascultarii noastre, a mandriei noastre, si a nesupunerii noastre in fata voii lui Dumnezeu. Credem ca noi stim mai bine decat El si facem alegeri bazate pe criteriile noastre, nu in supunere fata de Dumnezeu.

Anonim spunea...

Hello
I'm Looking to buy [url=http://www.milesgershon.com][b]Entertainment Centers[/b][/url] or [url=http://www.milesgershon.com][b]Wall Units[/b][/url] For a new hotel chain I'm working at in.
Can you people give me a good recommendation of where is the best place to buy these? I live in New York and I heard that the main thing about these [url=http://ent3rtacn3tr.blinkweb.com/b]Entertainment Centers[/b][/url] is the cost of shipping and installation.
Thanks

Fred

Anonim spunea...

Folks,
I'm Looking to purchase [url=http://www.milesgershon.com][b]Entertainment Centers[/b][/url] or [url=http://www.milesgershon.com][b]Wall Units[/b][/url] For a new hotel chain I'm working at in.
Can anyone give me a good recommendation of where is the best place to buy these? I live in LA and I heard that the big thing about these [url=http://ent3rtacn3tr.blogspot.com/b]Entertainment Centers[/b][/url] is the cost of shipping and installation.
Thanks

B.

Flag counter?

free counters

Stat