vineri, 10 august 2012

Despre regrete

Despre regrete
1. Iata un filmulet pentru introducere, ar fi bine sa il vedeti pana la sfarsit, ca apoi sa putem discuta pe baza lui.



Iar acum cateva intrebari pentru noi.
1. Oare care este diferenta intre parere de rau si regret, si care ar putea fi cel mai mare regret al nostru?
2. Cat de deschisi am fi sa povestim despre cel mai mare regret al nostru. Oare ne-ar face bine sa putem spune cuiva chestia asta? Ar fi eliberator sau doar ne-am plange?

E tarziu, nu stiu ce mi-a venit (de fapt stiu oarecum) sa scriu despre regrete, dar am observat in viata mea ca unele regrete nu trec odata cu timpul, iar altele se diminueaza. Observ si ca le tin ascunse pe unele, si ma gandesc ca si altii fac la fel. Poate povestind cuiva ne va ajuta.
Daca vreti puteti face asta privately.

Dan

16 comentarii:

trandafiruta spunea...

Regretul include parerea de rau.
Cred ca se naste pentru ca ajungi sa constientizezi, sau sa dai importanta (uneori tarziu), si se intipareste, sau te marcheaza.
REGRÉT, regrete, s. n. Părere de rău cauzată de pierderea unui lucru sau a unei ființe, de o nereușită sau de săvârșirea unei fapte nesocotite; p. ext. remușcare, căință.– Din fr. regret.

Nu stiu care ar putea fi cel mai mare regret. Ma gandesc ca unii, sau mai multi il vor experimenta cand vor sta inaintea lui Dumnezeu.
Insa daca ma uit in viata mea, pana acum, regret ca nu i-am dat mai mult timp unei fete care avea nevoie de mine, din cauza programului meu stabilit, regret ca nu i-am dat cartea pe care o citeam, unei doamne, pentru ca nu m-am gandit, si pentru unele cuvinte care mi-au venit in minte dupa. Regret ca nu imi fac timp pentru familie, pentru prieteni si pentru oameni.
Stii.. este foarte important ceea ce faci dupa asta.

Anonim spunea...

Life's biggest regret. Mi-a placut filmuletul. Thanks.

Cred ca toti regretam lucruri pe care le-am facut sau nu le-am facut pana acum, pe unele le regretam mai mult decat pe altele. Insa cred ca Dumnezeu le-a lasat in vietile noastre ca sa invatam din ele, si in nici un caz pentru a ne bloca prezentul sau viitorul. Intr-adevar unele ne afecteaza viitorul, si ma gandesc acum la tipul care se casatoreste dupa 50 de ani cu femeia pe care a iubit-o din tinerete. Mi s-a parut trist dar pana la urma s-a lasat cu happy-end. Mda... unele lucruri trebuie facute la timpul lor, nu merita amanate, mai ales ca e posibil ca unele oportunitati sa nu se mai intoarca niciodata.

Dumnezeu da intelepciune celui ce o cauta si o cere -Iacov 1:5- si tot El da curaj in decizii care implica risc. Pana la urma trebuie sa ne traim viata increzandu-ne in El si in suveranitatea Lui. Credinta este o "incredere neclintita in lucrurile nadajduite, o puternica incredintare in lucrurile care nu se vad." Evrei 11:1,6

"Not starting to live for joy sooner" Clar... si aici avem de invatat.

Anonim spunea...

Cred ca marea diferenta intre parerea de rau si regret, este ca in cazul regretului...nu mai poti schimba cu nimic situatia respectiva. Cel mai mare regret al meu? - nu am mers intr-o zi de duminica sa o vad pe bunica mea(desi unii au insistat in jurul meu)..iar vinerea urmatoare a murit. Clar Dumnezeu ma trece prin experientele astea pentru ca am ceva de invatat din fiecare dintre ele ... dar este trist ca nu s-a inventat inca o masina a timpului. Tot ce pot sa fac este sa start living for Joy now si sa profit la maximum de fiecare oportunitate pe care El mi-o ofera. Mi-a placut ce a zis un tip in filmuletz: I regret not taking taking enough deep breaths and enjoying the moment.
Take a deep breath and enjoy! Semnat: an almost friend

Anonim spunea...

tu ti-ai impartasi regretul tau cu cineva?

Anonim spunea...

Se vede ca unii regreta ce au facut, iar altii ce n-au facut (complicat).

Sunt o solitara si regret, am facut alegeri proaste in viata(prea personal) si regret, nu mai stiu ce ma face fericita si las sa treaca viata fara sa ma bucur de ea si voi regreta, si, totusi ma gandesc ca nimic nu e intamplator in viata mea si nu te poti impotrivi si asta ma incalzeste, imi da curaj si sterge multe regrete.

Se pare ca-ti place sa-i pui pe oameni sa se descopere si sa se confeseze. Ai fi fost un bun psiholog!

Anonim spunea...

Daca am avea o masina a timpului oare chiar am folosi-o ca sa reparam orice greseala? Si apoi greselile facute reparand greselile?

http://www.youtube.com/watch?v=jSiJeL0b3Eo&feature=related

Dan Babu spunea...

Salutare
Eu unul as folosi masina timpului cu orice risc si probabil cu orice pret.

Si probabil nu ar exista lucrurile bune decat in amintirea mea si doar pentru mine, dar cele rele nu ar exista nici pentru mine nici pentru ceilalti.(presupunem ca intorcandu-te in timp nu iti pierzi memoria)
Da, eu m-as intoarce in timp!

D

Anonim spunea...

acum incep sa te inteleg...

an almost friend

Anonim spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=igwuDXuJZX0

Dan Babu spunea...

@ anonim de pe 7 nov 2013.
Cantecu asta e fantastic. Destul de trist, dar destul de frumos.

Si culmea ca ai lasat un comentariu exact cand am intrat eu - dupa o perioada de nevizitare a propriului meu blog.

Asta da sincronizare!
Multumesc frumos
Dan

Anonim spunea...

melodia asta este mai ritmata :)
http://www.youtube.com/watch?v=jWuB1qhyjIw

nu stiu de unde am inceput sa citesc blogul tau, dar imi place ca esti ff sincer si-ti pui pe tava gandurile si trairile chiar daca risti sa fi judecat sau placut.
cel mai mare regret..faptul ca nu am curaj sa comunic cu cei din jur ceea ce cred, gandesc, simt..sa fiu sincera..am de lucrat la partea asta si oarecum stiu de unde vine: din rusine, teama, frica acumulate de mica, din copilarie, adolescenta si nerezolvate in timp/ lipsa de credinta...
imi place mult Brene Brown cand ai timp poate o asculti.
http://www.ted.com/talks/brene_brown_on_vulnerability.html
are si multe carti faine: the gift of imperfection, daring greatly, etc
masina timpului? hmm, sincer? daca nu ai fi trecut prin anumite momente in trecut, luand anumite decizii, bune/rele, ai mai fi persoana care esti astazi? eu cred ca trebuie sa invatam din experientele trecute, care ne transforma...doar ca noi nu invatam din experiente,ci din reflectie asupra experientelor ;) so think about it...
it las un verset la care ma gandesc mult in perioada asta: Luca 10:27.
seara faina

Dan Babu spunea...

Salutare si mersi de apreciere.
Stiu ca e putin riscant, dar cred ca oamenilor (odata ce au terminat de judecat) le place, mai degraba decat sa le displaca ce scriu, sau ca scriu.

Cuvantul asta "vulnerabilitate" ma cam zgarie pe urechi in perioada asta :) Vulnerabilitatea asta m-a costat cateva prietenii bune, si chiar mai mult de atat, asa ca inca nu sunt prieten cu acest cuvant.
Cat despre verset - e fain, da, si util.

Seara "faina" cum zic unii oameni, si tie.
D

Anonim spunea...


uite,nu te cunosc si nici nu stiu ce ai experimentat pana acum dar "Stiu ca e putin riscant, dar cred ca oamenilor (odata ce au terminat de judecat) le place, mai degraba decat sa le displaca ce scriu, sau ca scriu." - aici nu ti se pare ca tu judeci? (blush).
Nu stiu daca definim in acelasi mod vulnerabilitatea- da, suna pompos si zgarietor, in cazul meu de speriat pot spune.
Sunt doua imagini pe care oamenii le au in minte despre ea si imi place ff mult exemplul lui Brene: unul in care o persoana ingenunchiaza si alta care isi deschide larg mainile...tu pe care o ai in minte?
Vulnerability sounds like truth and feels like courage. Truth and courage aren’t always comfortable, but they’re never weakness.
Faptul ca ai avut curajul sa spui/ marturisesti, ca te-a costat eu cred ca a fost un act de curaj din partea ta, nu de slabiciune.. si sincer...daca nu poti sa fi deschis cu o persoana, intrebarea care ramane: este ea o persoana apropiata? o relatie profunda/autentica sau intr-o relatie se spun doar lucrurile frumoase, confortabile? in fine, tu stii mai bine situatia.
Astazi am hotarat sa fiu curajoasa si sa comunic niste lucruri dureroase de dragul prieteniei, o sa vad ce o sa iasa, insa ma simt libera, increzatoare si vie!
cat despre regrete, pt ca asta este tema ta "Despre regrete", nu, nu regret ca invat sa fiu vulnerabila ;)
ps: preferabil nu posta mesajul

Anonim spunea...

uite,nu te cunosc si nici nu stiu ce ai experimentat pana acum dar "Stiu ca e putin riscant, dar cred ca oamenilor (odata ce au terminat de judecat) le place, mai degraba decat sa le displaca ce scriu, sau ca scriu." - aici nu ti se pare ca tu judeci? (blush).
Nu stiu daca definim in acelasi mod vulnerabilitatea- da, suna pompos si zgarietor, in cazul meu de speriat pot spune.
Sunt doua imagini pe care oamenii le au in minte despre ea si imi place ff mult exemplul lui Brene: unul in care o persoana ingenunchiaza si alta care isi deschide larg mainile...tu pe care o ai in minte?
Vulnerability sounds like truth and feels like courage. Truth and courage aren’t always comfortable, but they’re never weakness.
Faptul ca ai avut curajul sa spui/ marturisesti, ca te-a costat eu cred ca a fost un act de curaj din partea ta, nu de slabiciune.. si sincer...daca nu poti sa fi deschis cu o persoana, intrebarea care ramane: este ea o persoana apropiata? o relatie profunda/autentica sau intr-o relatie se spun doar lucrurile frumoase, confortabile? in fine, tu stii mai bine situatia.
Astazi am hotarat sa fiu curajoasa si sa comunic niste lucruri dureroase de dragul prieteniei, o sa vad ce o sa iasa, insa ma simt libera, increzatoare si vie!
cat despre regrete, pt ca asta este tema ta "Despre regrete", nu, nu regret ca invat sa fiu vulnerabila ;)
ps: preferabil nu posta mesajul

Dan Babu spunea...

@ Anonim
Sorry - am postat inainte sa citec ultima linie.

Cu privire la judecata: normal ca judec. E ceva normal si ma bucur! Dar nu ca un "judecator" din acela cu peruca, pentru care a judeca = a condamna. Pentru mine inseamna "a evalua". In fond cine sunt eu sa condamn? Cred ca e rezonabil ce zic.

Cu privire la Brene: eu nu il stiu pe Brene asta si nici nu am auzit de el, dar imi place ce zice. Nu m-am gandit ca daca scriu una sau alta sunt slab, ci mai degraba scriu pentru ca vreau si trebuie sa scriu, ma bucur ca scriu, am ajuta si ii ajuta si pe altii.

Uitandu-ma acum la postul acesta cu regretele... se pare ca nu am scris niciun regregt concret :)
D



Anonim spunea...

Brene asta este o "ea". :))) ai fost tare!
nici eu nu m-am gandit ca daca scrii esti slab.
le-ai omis sau ai ajuns la concluzia ca nu prea ai? :)

Flag counter?

free counters

Stat