sâmbătă, 18 ianuarie 2014

On (the right) track 32


Sow motion is better than no motion.
Salutare tuturor. 
Stiu, stiu... ca asteptati postarea aceasta cu sufletul la gura :) La fel ca si voi astept si eu sa vad ce gandesc. Sper sa fie interesant. 

Nostalgie si review
De ceva vreme tot scriu chestii cu prilejul zilei mele de nastere. Pentru cei care nu ati citit le puteti gasi aici si este interesant sa le recitesc si eu.
La 26 de ani: nada 

Am impresia ca inca nu a trecut anul 2013 pentru ca nu am stat sa ma gandesc cu adevarat la ce a fost. Si simt ca a fost un an extraordinar. Unul foarte bun. Am nevoie sa pun timp deoparte sa invat din evenimentele anului trecut si sa ma gandesc la viitor. 

Simt ca timpul de anul trecut cu Sami (cateva zile de post si rugaciune) au fost foarte utile pentru tot anul. La fel si inceputul lui 2012. Simt ca trebuia sa fac ceva ce nu am facut. Asa ca probabil de ziua lui Sami o sa ii pregatesc o provocare :)

Cum ma simt
Bine, ma simt bine. Ma simt de 25 de ani. Stiu, stiu ca par de 25... dar in realitate tocmai implinesc 32. Azi am fost la alergat si m-am intors cu o durere de genunchi. 32 e o varsta ciudata. Este ca o miercri din saptamana. Nici luni, nici vineri. 
In Bucuresti e ceata si imi afecteaza mood-ul. 

Ma bucur de prietenii care m-au sunat, de mesajele pe fb. ( mie imi plac urarile mai laborioase sau chiar ciudate) si multumesc lui Dumnezeu ca am supravietuit toti anii astia. Deasemenea trebuie sa ma gandesc la maica-mea ca la varsta mea deja avea in spate 2 nasteri. E ceva!
Sunt multumitor pentru anii trecuti si cutezator cu privire la viitor!

Ce vreau anul asta?
Cu toate ca nu am reflectat inca prea mult totusi un gand preliminar este despre fericire. Cum sa fiu fericit? Ce poate aduce fericire si cum pot sa fiu clever cu privire la subiectul asta? Si ma gandesc la o fericire pe termen mai lung - gen 5 ani sau 10 ani, sau si mai indelungat. 

Si imi vine in cap versetul din Psalmul 73:28  (traucerea King James) "But it is good for me to draw near to God: I have put my trust in the Lord GOD, that I may declare all thy works"
(e putin enervant, dar bine, ca aproape in fiecare postare pun cate un verset)

Numai bine, 
D

10 comentarii:

Anonim spunea...

http://totb.ro/un-studiu-al-harvard-care-a-durat-75-de-ani-arata-de-ce-au-nevoie-barbatii-pentru-a-fi-fericiti/

Sam spunea...

Hei, abia astept !

Sam spunea...

Hei, abia astept !

Anonim spunea...

M-am uitat pe studiul de mai sus. La final spune:

După cum notează însuşi autorul cărţii, cea mai importantă concluzie a studiului este următoarea: „După 75 de ani şi 20 de milioane de dolari cheltuiţi pe acest studiu uriaş, concluzia clară care se desprinde este una singură, în patru cuvinte: Fericirea înseamnă dragoste. Punct”.

Ce tare! :))) Asta era clar fara nici un studiu.

Dan Babu spunea...

Cu toate ca sunt de acord cu concluzia studiului trebuie sa admit ca uneori nu imi este chiar asa de clar ca fericirea inseamna dragoste, remarc totusi ca e o concluzie cam vaga, interpretabila si as avea asteptari mai empirice de la un studiu.

Oare pentru femei este diferit?

Ina spunea...

hmm, eu nu inteleg cum vine aia sa iti planifici o fericire pe 5 ani. E ca si cum eu as spune ca maine vreau sa fiu fericita, dar asta nu inseamna ca o sa si fiu. Pe de alta parte, daca tot poti sa ti-o planifici, nu inteleg de ce să nu o planifici pe toata viata, ci doar pe o perioadă restrânsă de timp.

Anonim spunea...

Chestia asta cu fericirea pare ca tinde putin spre hedonism... cum sa fiu clever cu privire la fericire si sa planific pentru 5 - 10 ani...
Cred ca fericirea nu este un scop in sine, ci este un efect, rezultat a altceva. Gaseste sursa si ramai langa ea...

Dan Babu spunea...

@ Ina
Ina spunea...
Oarecum e simplu - cu fericirea pentru 5 ani.
1. Te gandesti ce te face fericit, sau cand esti fericit, cand ai fost fericit...
2. Incerci ca in urmatorii 5 ani sa practici faci activitati, sa gandesti ganduri cauzatoare de fericire.

Pe de alta parte inteleg ce zici. Dar cred ca in general e bine sa iti propui chestii in viata, chiar daca sau poate mai ales ca nu stii cum vor decurge lucrurile.

Un verset din Biblie zice "Cine se uita dupa vant nu va secera si cine se uita dupa nori nu va semana". Asa ca uneori trebuie sa iti propui chestii indiferent de vreme.

La cealalta intrebare nu am un raspuns pentru discutii. Chiar asa- de ce nu pentru toata viata?

Dan Babu spunea...

@ Anonim
"Cred ca fericirea nu este un scop in sine, ci este un efect, rezultat a altceva. Gaseste sursa si ramai langa ea.."

Ideea asta inteleg unde bate pe ocolite si am mai auzit-o. Desigur ca fericirea nu pica de pe luna ci necesita efort, intentie. Si daca tot te apuci sa faci lucruri sau sa fii intr-un fel sau altul cred ca e bine sa ai in vedere si rezultatul (efectul) final.
Asa ca da- e bine sa fii cat mai clever cu putinta atunci cand e vorba de lucruri sensibile!

Zici ca fericirea este rezultat a altceva. A ce?

Eu credeam ca hedonism inseamna urmarirea placerii, mai ales a placerilor senzuale, cu orice pret. Inteleg asta ca diferit de fericire, mai ales in contextul versetului citat.

Ina spunea...

Da,e bine sa iti planifici lucruri, pentru ca, in caz contrar, dupa cum zicea cineva, devii prizonierul zilei de azi in loc sa fii pionierul zilei de maine, dar nu cred ca planificarea sau reusita planurilor inseamna fericire (nu poti pune egal intre ele). Asta ar insemna ca daca nu iti reusesc planurile, sa fii nefericit. Si nu cred ca e bine ca fericirea sa depinda de ceva atat de variabil. Exista intr-adevar o implinire cand iti izbutesc planurile, dar nu fericire. Cred ca fericirea e mult mai mult de atat si ca o poti trai in fiecare zi a vietii.

Flag counter?

free counters

Stat