marți, 24 octombrie 2017

Say something nice about yourself. I am......

Ieri am vazut o poza pe net.

Fara sa o gandesc am trimis la cativa poza si am primit raspunsuri care m-au inspirat. Asa ca am decis pe loc sa fac un mic studiu: Ce ar spune oamenii daca i-as intreba sa zica ceva bun despre ei?

Asa ca am decis sa ma bucur de raspunsurile inspirationale, sa le investighez pe cele neutre sau putin tristute, si sa le las in pace pe cele sensibile rau de tot.

Se pare ca oamenii au apreciat intrebarea, s-au auto-insprirat de raspunsuri, dar se pare si ca pentru unii a fost greu sa zica un (1) lucru bun despre ei.

RASPUNSURILE
1. Ce sa zic: tema este profunda, directa. Unii au raspuns direct si la obiect si au spus lucruri dragute despre ei.
funny x4
de incredere x1
cu o inima foarte mare x1
enthusiastic x1
kind x 4
gentle x4
good listener x1
ma bucur sa vorbesc cu tine x 1
fucking awesome x1
faithful x1
easy... I am full of compassion x1
competitive x1
perfect x1
harnic, fain, punctual, darnic, serios x1
vesela si cu parul lung x1
boss de boss, sugar spice and everythign nice, powerpuff girl x1
strong x2
sexy x1
childish x1
competenta x1
yours x1
smart x1
funny smart kind x1
cool and smart x1
thankful x1
nice x2
nice to meet you x1
inteligent in pana mea x1
desteapta, frumoasa, devreme acasa, fidela, rasfatata x1
a unicorn x2
simpatica x1
creativa x1
gorgeous x1
confident x1 (fata)
king, gentle, a good friend x1
smart and kind x1
strong and sweet x1
a dreamer x2
crazyyy x1
curious x2
frumos x1  (baiat)
sincera si directa x1
precious x1
a good person x1
kind with everything that surrounds me x1
naive x2
chaos x1
weird x1
pot sa zic mai multe x2
powerful x1
Cred ca e fain sa te auzi spunand lucruri frumoase despre tine, mai ales seara, cand esti obosit, ingrijorat, flamand.

- imi plac oamenii increzatori in ei si ma bucur sa ii cunosc - si am fost inspirat de raspunsuri, de usurinta cu care au raspuns. Chiar fain. Ne si cunoastem si cred ca nu au simtit ca ii critic daca o sa zica ceva "prea bun" despre ei :)
- m-am bucurat tare mult ca am primit si complimente, si stari de bine legate de interactiunea cu mine (normal ca m-am bucurat, cum sa nu te bucuri)
- dar ce m-au impresionat cel mai mult aseara au fost caracteristicile soft - gen: kindness, sau gentle, sau faithful. Chestii legate de inima. Astea m-au sensibilizat cumva, nu stiu exact...

2. Unii au spus ceva pozitiv, dar apoi cu semnul intrebarii
nice? x5
Aici mi-am permis sa ii intreb de ce semul intrebarii, si am mai adaugat eu cuvinte faine de la mine la adresa lor. Preau ca se bucura :)

3. Unii au zis direct ca nu stiu ce sa zica
nu stiu x1
nu stiu ce sa zic frate x1
e prea greu de zis x1
ma mai gandesc x1
fuck! nu stiu ce sa zic x1
De aici in jos nu prea am insistat ca am vazut ca e o chestie sensibila.

4. Altii au evitat pasiv agresiv
da ce ce sa iti zic x1
da ce ce vrei sa stii x1
nu m-ai prins intr-o seara potrivita x1
da zi tu primu x1

5. Altii au bagat si cuvantul bitch
a sarcastic bitch x1
fabulous bitch x1
Irelevant cuvantul "bitch" dar mi s-a parut nostim :)

6. Altii au spus
i am what i am x1
i am X (x = numele lor) x1
i am 40 x1
i am home x1
i am cooking x1
Oamenii au fost draguti. Au evitat sa dea un rapspuns pe care nu il puteau da, dar totusi au facut un efort.

7. Unii au fost chiar funny in raspunsuri 
I am a crazy cat lady and I regret nothin! x1
I am infinite, adica gras x1
I'm fine, thanks x1

8. Si finaly unii au spus despre ei chestii negative
I am good for nothing x1
I am too independent sometimes x1
Intrebarea era clara: sa zici ceva pozitiv.

Am trimis la 126 de oameni si au raspuns 86. Unii poate se mai gandesc, altii nu cred ca vor raspunde, poate si ca nu prea ma stiu, sau m-am vazut odata acum 2 ani :)
Esantionul a fost mixt de 24 de barbati si 102 femei, din 4 tari diferite, credinte diferite, locatii geografice diferite in cadrul aceleiasi tari, cu varste intre 22 si 40 de ani.

CE AM INVATAT?
1. Oamenii sunt faini. Au scris lucruri faine, chiar si cei care nu au putut spune ceva bun despre ei insisi. Ei sunt mai degraba pozitivi decat negativi.
Totodata am constatat ca cei care sunt pozitivi pareau mai veselil decati ceilalti, chiar daca era finalul zilei.
Am mai constatat ca la noi, romanii, e cumva o "traditie" sau nu stiu ce, sa iti fie rusine sa zici ceva bun despre tine. Tu despre tine. Doar ca oamenii care oricum au ceva bun de zis nu prea tin cont de treaba asta :)
2. Mergand mai profund stau sa ma gandesc oare cati dintre cei care au scris ceva pozitiv chiar cred asta despre ei, poate era doar un "raspuns potrivit", o masca.

Ce am raspuns eu?
Unii m-au intrebat ce spun eu despre mine, si deodata m-am confruntat cu frica. Pam pam - uite asa omul mi-a zis o chestie personala din viata lui, fara frica ca o sa il judec, si uite-asa cand am primit eu intrebarea m-am panicat :)
Imi era frica sa nu fiu judecat gresit pe de o parte, iar pe de alta parte nu eram pregatit sa zic ceva bun despre mine.
Raspunsurile mele au fost diferite, dar nu stiu de ce. Unora le-am spus ca sunt manly, altora ca sunt destept si frumos si grijuliu si tandru, dar raspunsul cel mai des a fost de "recunoscator", sau "multumitor". Pentru ca asa m-am simtit aseara.

M-am simtit privilegiat ca pot sa intreb asta, recunoscator pentru raspunsurile primite si bucuros ca au fost unii pe care chiar simt ca i-a ajutat discutia cu mine. Atat pe cei care au spus ceva negativ, cat si pe cei care au spus ceva pozitiv, apoi s-au bucurat ca s-au "auzit" spunand asta.

Nota de final: nu am judecat pe nimieni, nici nu m-am considerat mai presus decat unul sau altul. Pur si simplu m-am bucurat de toate discutiile, raspunsurile si ... tot  :)
All in all: it made my day!

Chiar asa... voi ce ati raspunde?


Un comentariu:

Anonim spunea...

Faina postarea si ma bucur sa vad ca mai activezi pe blog. De curand mi-am facut o autoanaliza si am intrebat cateva persoane care ma cunosc bine, sa-mi spuna ele ce calitati sau lucruri faine au vazut la mine, si am alcatuit o lista. Am fost surprinsa sa vad ca fiecare a spus ceva diferit. Anyway, m-ai provocat sa ma gandesc ce as spune eu, si bineinteles ca mi-au venit in minte lucruri sprirituale, cum ar fi "fiica de Dumnezeu", creatia Lui sau ca sunt nu stiu... ceva in devenire. Nu as vrea nici sa ma repet cu ceea ce au spus altii; am vazut deja lista.
Daca ar fi sa fiu sincera, sunt cateva trasaturi de caracter faine pe care le vad la mine si care au continuat sa fie acolo de-a lungul timpului, dar ma vad si intr-o continua schimbare si crestere. Nu stiu daca te-a ajutat prea mult, am fost destul de ambigua, dar cred ca asta a fost si intentia. :)
Oricum ceea ce sunt acum, este posibil ca maine sa nu mai fiu.. la fel cum ma uit acum in urma si vad o alta persoana decat cea de acum cativa ani.
Dar daca ar fi totusi sa spun ceva, as putea spune ca sunt... dornica sa invat,nperseverenta, constiinciosa, uneori mai rece, dar plina de compasiune, inclinata sa-i ascult pe ceilalti, mai mult decat sa vorbesc, sincera si sensibila.
Sper ca ti-a fost de folos.
Andreea T.

Flag counter?

free counters

Stat