luni, 23 decembrie 2019

Craciunul looserilor autentici.

Craciun. Sarbatoare.

Dilema credintei. 
Crestinii de toate natiile cred ca Isus s-a nascut, Isus e fiul lui Dumnezeu care a murit pentru noi ca sa fim salvati de mania lui Dumnezeu, care era suparat pe noi rau de tot pentru ca suntem pacatosi. Ca sa nu ajungem in iad s-a nascut Isus, care s-a   incarcat cu pacatele noastre ca Dumnezeu sa il omoare pe el, adica sa nu ne omoare pe noi. Scopul final e sa ajungi in rai unde esti fericit. Daca ajung in iad nu esti fericit.

Da aici am eu dileme.
In perioada asta sunt cam trist, sunt si bolnav si asta inrautateste gandirea. Dar in principiu trist.

1. Crestinii
Ma enerveaza crestinii cu colindele lor, cu cantelecele despre Isus. Nu pot sa aud asa ceva. Colinde nu vreau, predici nu vreau... nu vreau nimic.
Si nici "hai colindam in spitale" sau "hai sa raspandim vestea buna la bolnavi de cancer".  Plus jargonul asta "crestin" a devenit insuportabil pentru urechile mele.
Si mai ales nu vreau judecata: ca ar trebui sa ma bucur, ar trebui sa fiu voios, ar TREBUI... cred ca am facut alergie la cuvantul asta...

2. Ceilalti
Ma enerveaza si ceilalti la fel de mult. Deci nu discriminez pe nimeni.
Sarbatoare in familie, cu prieteni, cu matusi si unchi cu toata lumea. Mese, ghiortaneli si alte cele. 6 persoana, 15 persoane  200 de persoane la masa. Veselie si voie buna. Cadouri. Hai sa fim mai buni. Hai sa donam bani/haine la orfelinat sa ne simtitim mai bine.
Nu ma simt ca facand partea din asa ceva. In plus sunt singur in Bucuresti.

3. Looserii
Bai - mai e cineva care se simte looser pe planeta asta?
Mai e cineva care este/ se simte singur?
Mai e cineva care sufera ca un bou/vaca?
Mai e cineva care nu are chef de nimic si s-a inchis in casa?
Mai e cineva cu relatii esuate si prieteni tradatori?
Adica - chiar asa, totul e super fain?

Eu simt ca astia sunt oamenii mei.
Ratatii, oamenii care nu au pe nimeni, oamenii care sufera, oamenii care sunt deprimati. Dar macar autentici.

Deci
Daca te simti looser sa stii ca nu esti singur, mai sunt si eu +1 si sigur mai sunt altii. Multi dintre noi suntem asa de prosti ca nici nu ne dam seama ca suntem looseri, dar ne prefacem. Macar tu esti autentic.
Oricat de looser te simti sau esti - sa stii ca se poate si mai rau. Mult mai rau.

Sa stii - si asta imi zic si mie - ca si Isus a petrecut mult timp cu looseri din astia ca noi. Nici lui nu prea ii placeau oamenii "morali" care ii judecau pe altii.
Daca ai un looser in jurul tau intelege-l. Nu-l judeca, nu-l obliga sa fie cum nu e. Sufera omul si chiar daca nu ii intelegi suferinta macar accepta-l asa cum e. O sa ii prinda bine.

Ca sa fac perioada asta mai usoara nu stiu ce sa aleg:
1. Sa citesc carti ca sa devin mai destept (nu, asta am pus-o asa la deruta)

2. Sa imi iau un xbox one si sa bag jocuri
SAU
3. Sa imi iau Netflix si sa bag filme.
Asta e dilema mea acum.

Craciun ... fericit
D


Un comentariu:

Anonim spunea...

Magia Craciunului... o perioada de sarbatoare in care trebuie sa fim buni cu aproapele nostru. What a cliché!

Dane, tu trebuie sa fii fericit de sarbatori si in restul anului ;)

Flag counter?

free counters

Stat