marți, 29 septembrie 2009

India

Tara contrastelor, asa cum vedem si din filmul "Slumdog millionaire".
Cand eram mai mic aveam o teorie - anume ca istoria unei tari (indiferent de tara) si dezvoltarea ei este determinata in primul si primul rand de religie. Nu imi vine in cap niciun exemplu de tara in care sa nu fie asa.

Ce crezi determina ce gandesti, ce principii ai, si pana la urma ce faci.
In india 80% din populatia estimata in 2009 de aproape 1.2 miliarde de oameni este hindusa, apoi 13% sunt musulmani si 2% crestini... restul - alte religii (http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_india). India este tara contrastelor, asa cum am auzit noi de prin diverse surse si cred ca acest lucru se datoreaza in special sistemului de caste. Te nasti sarac pentru ca intr- o viata anterioara ai avut o "karma" rea si acum iti ispasesti pedeapsa. Daca te porti bine in viata asta, fara sa te plangi sau sa incerci sa scapi de karma ta viata viitoare te poti reincarna intr-o casta superioara. Numai din casta cea mai de sus (brahma) poti curge in Nirvana.

Sunt convins, si de fapt si stiu, ca ce scriu eu aici este citit si de oameni credinciosi si de oameni care nu cred. Ma bucur de asta si le multumesc pentru ca citesc si cateodata mai si posteaza un comment.

Maine avem interviu la ambasada Indiei si probabil ma vor intreba - Dan tu de ce te duci in India. In afara de raspunsurile gen : pai sa vizitez, sa cunosc cultura si civilizatia, sa experimentez o aventura, sa ajung si eu odata in India.... si alte chestii am un raspuns pentru mine, si care este peste celelalte. Cred ca ma indeamna Dumnezeu sa merg acolo iar eu vreau sa raspund cu ascultare, chiar daca nu stiu mare lucru despre cum va fi, ce voi face...
Pentru credinciosi poate suna spiritual iar pentru cei care nu cred suna prostesc, indoctrinat, ciudat. Cum stii ca Dumnezeu te trimite si ca nu ai visat tu ceva? Sau cum ti-a spus Dumnezeu - in vis ai auzit o voce care iti zicea... Dane mergi in India ...?
Nu, nu am visat nimic. Dar as fi vrut :).
Cred ca initiativa ii apartine lui Dumnezeu, care a lucrat prin diverse circumstante. Eu doar am raspuns, am zis "da".

Am un feeling de bucurie, entuziasm, frica (ca poate nu iau viza... si atunci lucrurile sa cam naruie), frica ca poate iau nu stiu ce boli, poate ..., poate...
Din nou ma gasesc inaintea aceluiasi Dumenzeu care cred ca ma trimite, spunandu-i ca sunt cam slab, cam nepregatit, de fapt foarte nepregatit, nepotrivit, necioplit... si toate celelalte cuvinte care incep cu "ne-", dar cu incredere in El si cu dorinta de ascultare.

Sa vedem maine ce o fi
Dan

5 comentarii:

Anonim spunea...

2 Corinteni 12:9

Pentru tine...

Dan Babu spunea...

Well
Versetul asta e chiar bun.
Azi am fost 2 oameni la viza. Nu stiam la ce sa ne asteptam. Nu am avut timp sa ma gandesc ce ar putea sa ma intrebe si ce as putea sa ii raspund.

Prin Harul Domnului nu ne-a intrebat nimic! Nu glumesc. Nimic!
Nici unde mergem nici de ce, unde o sa stam... sau altele.

O iau ca din mana Lui.
Dan

Anonim spunea...

Iata ca a suflat un vant prielnic pentru tine.Ai primit un dar de la Dumnezeu!
Ce prilej nimerit de a ti se largi sufletul cu aceste noi experiente.Te invidiez!
Domnul fie cu tine la plecare si la venire!

Dan Babu spunea...

Salut.
Zice in Evanghelia dupa Ioan in cap.3 ... vantul sufla incotro vrea... Ii multumesc si eu lui Dumnezeu ca a gasit cu cale sa ne trimita in India.

Om vedea acolo ce si cum. Trag si eu nadejde ca Domnul va face cu noi cum va crede de cuviinta, si incerc sa ma pregatesc. Mai sunt 5 zile. :)

Dan

Anonim spunea...

Fie ca aceasta calatorie sa aduca roada bogata in inima ta!

Flag counter?

free counters

Stat